قدرت دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی در سال 2024 (اینفوگرافی)

قدرت دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی در سال 2024

در سال 2024، دلار آمریکا در برابر بسیاری از ارزهای اصلی دچار کاهش قابل توجهی شد (نرخ بهره در سپتامبر 2024 0.5٪ کاهش یافت)، زیرا بانک مرکزی ایالات متحده انتظار دارد اولین کاهش نرخ بهره خود را از ابتدای همه گیری جهانی کاهش دهد. نرخ بهره پایین می تواند جذابیت دلار را در برابر سایر ارزها به ویژه ارزهای اقتصادهای با نرخ بهره بالا کاهش دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، اینفوگرافیک زیر عملکرد دلار آمریکا را از سال 2024 تا 10 اکتبر 2024 نشان می دهد.

منطقه 20_11

داده ها و نکات برجسته

اعداد نشان داده شده در اینفوگرافیک بالا نیز در جدول زیر آمده است. مقادیر منفی به این معنی است که ارزش دلار آمریکا در برابر آن ارز در حال کاهش است

21

22

از این مجموعه داده ها، می بینیم که دلار آمریکا بیشترین کاهش را در برابر بات تایلند (THB)، زلوتی لهستان (PLN) و رینگیت مالزی (MYR) داشته است.

در انتهای دیگر مقیاس، دلار آمریکا بیشترین ارزش را در برابر لیر ترکیه (TRY) و پزو مکزیک (MXN) به دست آورد.

مزایا و معایب تضعیف دلار آمریکا

منطقه 23_11

برخی از مزایای دلار ضعیف آمریکا عبارتند از:

  • صادرات ایالات متحده را تقویت می کند: دلار ضعیف تر، کالاها و خدمات ایالات متحده را در خارج از کشور ارزان تر می کند، که می تواند به مشاغل در بخش های تولیدی و صادرات محور کمک کند.
  • افزایش گردشگری در ایالات متحده: کاهش ارزش دلار ممکن است گردشگران خارجی بیشتری را به ایالات متحده جذب کند. این بدان معناست که هتل ها، رستوران ها و حتی پارک های ملی بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کنند.

از سوی دیگر برخی از معایب آن عبارتند از:

  • هزینه سفر برای آمریکایی ها بیشتر است: تضعیف دلار به معنای ارزش پول گردشگران آمریکایی در کشورهای خارجی کمتر است.
  • واردات گران تر: کالاهایی که در خارج از کشور تولید می شوند یا با تکیه بر قطعات خارجی ممکن است با قیمت های بالاتری روبرو شوند.

منبع: روزیاتو