عاقبت بخیر «خانواده خلج» – انتخابتو

عاقبت بخیر خانواده خلج – انتخابتو

مریم الهامیان یکی از دو کارگردان مستند «خانواده خلج» که در هفدهمین جشنواره «سینما-غکریت» حضور داشت و برنده جایزه بهترین کارگردانی شد، در گفت و گو با انتخابتو به تشریح فعالیت های جاری خود پرداخت: «ما تحقیقات تصویری زیادی انجام داده اند اما هیچ کدام جدید نیستند.” شروع یک کار هنوز نهایی نشده است، می توان گفت که در انتخاب شدن وسواس داریم. همچنین اگر موضوع خوبی را برای ساخت پیشنهاد کنند، من می تواند آن را بپذیرد.
وی درباره برنامه اکران مستند «خانواده حلاچ» گفت: گروه هنر تجربه اعلام کرد که برای نمایش این فیلم مستند آماده است، نظر مثبتی به این موضوع داریم اما این موضوع همچنان در بحث اولیه است. صحنه. مرحله و زمان دقیق غربالگری مشخص نیست.
این مستندساز با تاکید بر تاثیر اکران فیلم مستند بر سینما بیان کرد: مهم ترین مسئله یک فیلم یا اثر هنری ارتباط آن با مخاطب است، خانواده هلاک از خانواده ای پرتلاش می گوید و سینما یک اثر هنری است. بهترین مکان برای ارتباط با مخاطبان عام مانند خانواده ها و حتی مخاطبان خصوصی سینما خواهد بود. در هفدهمین جشنواره «سینما-غکریت» خیلی ها تمایل به تماشای این فیلم داشتند، اما نتوانستند این کار را انجام دهند و به همین دلیل قول دادیم که این فیلم را به افراد زیادی در شهرها و مکان های مختلف نمایش دهیم. از طرفی تجربه هنری فضایی هنری دارد که موضوع ارزشمندی است و مخاطبان خاص زیادی در این فضا فیلم را تماشا خواهند کرد.
کارگردان فیلم امید شهر خسته با بیان اینکه بعد از اکران این فیلم در سینماها به فکر اکران اینترنتی هستم، گفت: دلایل اکران این کارگردان در سینما شامل فیزیک، فضا، جادو و اکران است و لذت آن. از مخاطبانی که آنلاین هستند.” تماشای یک فیلم روی پرده بزرگ در یک محیط جمعی، با یک حس مشترک، بسیار بیشتر از تماشای یک اثر به تنهایی یا حتی با خانواده جلوی مانیتور است. از طرفی ما برای قاب هایمان زحمت زیادی می کشیم، لذت بصری تماشا در قاب بزرگ سینما بیشتر خواهد بود.

الهامیان در بخشی دیگر از سخنان خود به سرنوشت خانواده حلاج اشاره و خاطرنشان کرد: در دادگاه تجدیدنظر که پس از فیلمبرداری فیلم برای این خانواده افتتاح شد، همه آرا به نفع خانواده حلاج بود و موفق شدند. آنها باید بدهی خود را به بانک پرداخت کنند. برای بسته شدن پرونده باید دوباره محاسبه و پرداخت شود اما نکته جالب اینجاست که بانک هنوز میزان بدهی را اعلام نمی کند.

پایان خوش برای خانواده حلاج

پایان خوش برای خانواده حلاج

این مستندساز در پاسخ به سوالی درباره احتمال اضافه شدن سرنوشت این خانواده به مستند توضیح داد: آخرین قسمت این پرونده را در دادگاه تجدیدنظر ضبط و به نسخه نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر اضافه کردیم. چیزی برای اضافه کردن به فیلم نداریم، اما شخصا و برای آرشیو شخصی ام، قصد دارم سرنوشت این خانواده را دنبال کنم و زمانی که مرغداری را باز کردند، از آن فیلمبرداری خواهم کرد.
وی در پایان درباره تاثیر مستند «خانواده حلاج» بر سرنوشت و موفقیت نهایی این خانواده در دادگاه بیان کرد: به گفته حاج قاسمی بیگ دیگر کارگردان «خانواده حلاج» زمانی که ما این مستند را ارائه کردیم تبدیل به دستگاه قضایی شد. ، و از مستند به گوشت و استخوان. رسانه ها قدرت دارند، سینما جادو دارند، دیده شده اند و وضعیت اعداد و ارقام به وضعیت افراد لاغر تبدیل شده است.
«خانواده حلاچ» به کارگردانی مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن است. این مستند که یکی از پرمخاطب ترین آثار هفدهمین جشنواره «سینما-غکریت» است، داستان تلاش خانواده ای برای حل مشکل مالی مادرش را روایت می کند. افزایش بدهی و بدهی به بانک باعث تعطیلی مرغداری می شود اما مادر سعی می کند همه چیز را سر و سامان دهد. با ساخت مستند «خانواده حلاج» و پیگیری های اکرم حلاج، شخصیت اصلی مستند و دو کارگردان، در نهایت دادگاه به نفع خانواده حلاج رای داد و پرونده به خیر و خوشی خاتمه یافت.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین