آیا همراه داشتن شناسنامه برای خرید دارو از داروخانه ها الزامی است؟

آیا همراه داشتن شناسنامه برای خرید دارو از داروخانه ها

انتخابتو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی در خصوص عکس منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برای خرید دارو در داروخانه ها باید اصل کارت ملی ارائه شود، گفت: چنین دستورالعملی است. از سوی سازمان بیمه سلامت ایران داده نشده است و بیمه شدگان فقط می توانند از کد رهگیری نسخه الکترونیکی استفاده کنند و با دادن شماره ملی به متصدی داروخانه نسبت به دریافت نسخه اقدام کنند.

وی افزود: یکی از مزیت های طرح نسخه الکترونیک از ابتدا تسهیل در روند دریافت خدمات برای بیمه شدگان است و سازمان بیمه سلامت ایران همواره در جهت رفع موانع و مشکلات احتمالی بیماران گام برمی دارد.

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیکی، داروخانه ها با کارت شناسایی عکس دار و کد ملی در حال احراز هویت بودند که در حال حاضر چنین دستورالعملی صادر نشده است. . متصدی داروخانه تنها نیاز به ارائه کد رهگیری و شماره ملی دارد.

رضایی تصریح کرد: از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران تقاضا داریم آخرین اخبار و دستورالعمل های پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران را پیگیری کرده و در صورت نیاز پاسخ سوالات خود را از سامانه تلفنی به نشانی شماره تماس دریافت کنند. 1666. سازمان بیمه سلامت ایران.