استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

بهزاد اشتیاقی بازیگر و کمدین استاد ایرانی که در دهه 1350 در یکی از برنامه های طنز تلویزیون ملی ایران به همراه همسر سابقش نقش «آقای مربوطه» را بازی می کرد، در سن 13 سالگی درگذشت. 82.


بهترین: بهزاد اشتیاقی بازیگر و کمدین استاد ایرانی که به همراه همسر سابقش در یکی از برنامه های طنز تلویزیونی پرطرفدار دهه 1350 نقش «آقای مربوطه» را بازی می کرد، در سن 82 سالگی درگذشت.

از سال 1353 برنامه های کوتاه طنز با نام «بشن بیگ و هانیم» بعد از خبر ساعت 21 پخش می شود. بازیگران این برنامه تلویزیونی بهزاد اشتیاقی و فرشته هوشمند از نام های شناخته شده سال های پایانی فعالیت های تلویزیونی دوران قبل از انقلاب اسلامی بودند.

استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفتاستاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

خبر درگذشت این هنرمند چیره دست که علاوه بر بازیگری و کارگردانی به نقاشی و مدلینگ نیز می پرداخت، بار دیگر ما را به یاد برشی از تاریخ انداخت: سریالی که در سال های دور پخش شد و امروز به تاریخ پیوست. خاطره چند ایرانی

استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

نام هایی چون حسن خیاط باشی، نوذر آذری و کارگردانان مطرحی چون علی حاتمی و ناصر تقوایی که سریال های پرمخاطب آن سال ها را ساختند، بخشی از خاطره تکرار نشدنی تلویزیون شدند.

خیاط خوبی باش

استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

حسن خیاط باشی را هنوز با نمایش پرطرفدار «شبکه صفر» و شخصیت «مهندس بیلی» در خاطر دارند. سریالی طنز با رویکرد انتقادی به مشکلات روز جامعه ایران، یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون در سال 1356 است. محبوبیت این برنامه باعث شد که خیاط باشی همچنان با نام بیلی مهندس شناخته شود. سریال «خارج از مرز» خیاط باشی که شامل قسمت های کوتاهی است و به طنز به مشکلاتی چون ترافیک، گرانی، صف اتوبوس، نبود تاکسی انتقاد می شود، برای تلویزیون هم ساخته شد.

پرویز سید

استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

پرویز صیاد که برای بسیاری از ایرانیان یادآور «صمد» بود، یکی از پرکارترین چهره های تلویزیونی در زمان ساخت این سریال بود. سه سریال معروف صیاد اختاپوس، سرکار استوار، هانیم صمد در خطر است. «اختاپوس» ایده ای برای تریبونی که در آن شخصیت های مختلف خلق می شود و مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روز به صورت طنز نقد می شود، اولین طرح ابراهیم گلستان و پیشنهاد او به پرویز صیاد بود. این برنامه با بیش از 150 قسمت طولانی ترین برنامه تلویزیونی سال های قبل از انقلاب است.

نوذر آذری

استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

مجموعه تلویزیونی «ایتالیا ایتالیا» با بازی نوذر آذری در نقش «قطبه» نیز یکی از سریال های فراموش نشدنی تلویزیون است. شخصیت کتبه در این سریال یکی از شیرین‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی ایران است که هنوز هم از حرف‌های او در فرهنگ عامه استفاده می‌شود.

«خانه قمر خانم»، «آلاخون والاخون» و «مورچه دره» از دیگر برنامه های پرمخاطب تلویزیون هستند که هنوز در خاطره مردم نقش بسته اند. مجموعه تلویزیونی پربار او شامل سریال های تاریخی و همچنین سریال های طنز است. مجموعه های تلویزیونی «دلیران تنگستان»، «سلطان صاحبقران»، «سمک عیار» و «دومانیز آتش» از جمله برنامه های نمایشی تاریخی آن دوره هستند.

استاد کمدین ایرانی در شرایطی عجیب از دنیا رفت

فیلم سینمایی «سریال دای جان ناپلئون» ساخته ناصر تقوایی با اقتباس از رمان معروف ایرج مسعچ زاد به همین نام به دلیل کیفیت بالای ساخت و محبوبیتی که در بین مخاطبان به دست آورد، افتخاری برای تولید انبوه ایران شده است. دهه 1350 و سالهای پس از آن. مجموعه های داستانی چون «آدم به آدم»، «آدم کاگزی»، «طلق»، «جنگجوی سرگردان»، «خانه بدون زن»، «زیر بازارچه» و «غریبا» نیز ما را به یاد دورانی می اندازد که تلویزیون فعال بود.


فرش بهشتی_اف پلاس




نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 9.5 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو