افتتاح 17 هزار تخت بیمارستانی و 2 هزار و 700 پروژه بهداشتی در دولت شهید رئیس جمهور

تاکید شهید آیت الله رئیسی در روزهای اخیر بر جوانان

انتخابتو و به نقل از وبدا: بهرام عین اللهی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم در سال 1400 در شرایط بسیار بدی قرار داشتیم، روزانه 700 نفر قربانی کرونا می شدند و روزانه 10 هزار نفر بیمار می شدند، اما شهید رئیسی مانند رئیس جمهور که اعتقاد راسخ داشت رفتار می کرد. در الله او در حوزه سلامت خاطره زیبایی از خود به جا گذاشت، معتقدم باید به عنوان رئیس جمهور نمونه به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه اولین خواسته رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت کنترل موضوع کرونا بوده و این مهم ترین وظیفه من در وزارت بهداشت بوده است، گفت: کرونا را می توان با کنترل کرد. یک واکسن، اما تا به حال. در ابتدای دولت سیزدهم تنها 18 میلیون دوز واکسن تزریق شده بود که برای پرسنل بهداشت و درمان و سالمندان در نظر گرفته شده بود. در آن زمان روزانه 70 هزار دوز واکسن تزریق می شد اما شهید رئیسی شخصا وارد میدان شد و با رئیس جمهور چین تماس گرفت تا شاهد گسترش واردات واکسن باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وی ادامه داد: پس از این اتفاق سیل واکسن وارد کشور شد، حتی برخی پرسیدند که چقدر باید واکسن تزریق شود. با استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس و حضور مردم به رکورد روزانه تزریق واکسن یک میلیون و 600 هزار دوز رسیدیم.

عین اللهی با بیان اینکه میزان واکسیناسیون تا دی ماه 1400 به حد قابل قبولی رسید، خاطرنشان کرد: تا آن زمان 122 هزار نفر در ایران بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند و از آن زمان تاکنون حدود 22 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. گفتند که ستاد ملی کرونا به دستور رهبر معظم انقلاب ایجاد شده و رئیس این ستاد شهید رئیسی بوده است.

وی ادامه داد: شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی در دولت شهید رئیسی تعطیل شد اما شهید رئیسی در سه جلسه این شورا شرکت کرده بود و دستورات خوبی در حوزه های مختلف از جمله ایمنی مواد غذایی صادر کرده بود.

بیمه درمانی پایه رایگان برای 5 قشر اول جامعه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وی بیان کرد: یکی از اولویت های شهید رئیسی علاقه به حوزه سلامت در مناطق فقیرنشین بود که به همین دلیل موضوع بیمه همگانی را مطرح کرد. به این ترتیب، یک پنجم پایین جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

عین اللهی با بیان اینکه در دوره دولت سیزدهم تمامی اعمال جراحی کودکان نیازمند کاشت حلزون به صورت رایگان انجام شد، ادامه داد: هزینه این عمل تقریباً یک میلیارد تومان است و این به دستور شهید رئیسی است و در صف انتظار وجود دارد. برای این. کاشت حلزون هم در کشور صفر بود.

در این مدت صندوقی برای بیماران خاص و صعب العلاج ایجاد شد که در سال اول با 5 هزار میلیارد تومان شروع به کار کرد و امسال بودجه آن به 12 هزار میلیارد تومان رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قانون مترقی در بحث جوانان جمعیت به تصویب مجلس رسید و آخرین سخنرانی و برنامه شهید رئیسی در سالن اجلاس سران درباره اهمیت جوان بود. این نشان می دهد که این موضوع چقدر برای رئیس جمهور شهید مهم است. از سوی دیگر در دولت سیزدهم مشاهده شد که درمان ناباروری تا سقف 90 درصد در مراکز دولتی و 70 درصد در مراکز خصوصی تحت پوشش قرار می گیرد. اجرای قانون جمعیت جوانان.

عین اللهی با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور بر لزوم مشورت با کارشناسان و متخصصان، تاکید کرد: گاهی افرادی خارج از حوزه تخصصی یک وزارتخانه به کار انتقاد می کنند، در عین حال شهید رئیسی هم یک فرد انقلابی بود و این موضوع به این موضوع توجه داشت. مورد انتقاد قرار گرفت. یکی از موضوعات مهمی که برخی بر آن تاکید داشتند، سلامت پیشگیرانه بود نه سلامت درمان محور، به همین دلیل برنامه ملی سلامت خانواده را در دستور کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: هر اثر تحول آفرینی با نقد جدی مواجه است، باید دید کدام نقد درست است و کدام نادرست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مهم ترین تحولات بعد از شهید رئیسی، تکمیل پروژه های ناتمام بود. در این مدت تعدادی از 17 هزار تخت بیمارستانی در خدمت مردم قرار گرفت. از این بیمارستان‌ها مانند بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار که سال‌ها رها شده بود، طی چهار ماه دو هزار تخت به نظام سلامت تهران اضافه شد. این رکوردی است که تکرار آن بسیار سخت است.

عین اللهی در ادامه سخنان خود گفت: در دولت سیزدهم 2700 طرح سلامت در سراسر کشور اجرا شد. همچنین در این مدت 25 هزار نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت جذب شدند. یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت کشور، مردم هستند. به گفته رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، همانطور که منابع و شهید رئیسی تاکید کردند، 20 درصد به ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی اضافه شده است.