اپرت سرزمین اقیانوس ابر، عشایر و طبیعت بکر

اپرت سرزمین اقیانوس ابر، عشایر و طبیعت بکر

انتخابتو به نقل از الی گشت، در شمال ایران و در مرز سمنان و مازندران روستایی ییلاقی به نام وجود دارد. در بالا داره خودنمایی میکنه این روستا مانند بهشتی روی زمین است که با طبیعت بی نظیر، اقیانوس ابر، چشمه های زلال و مردمانی خونگرم، سالانه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

اقیانوس ابری در دل کوه

یکی از دیدنی ترین جاذبه های اوپرت، اقیانوس ابر این. در این نقطه دیواره‌ای از کوه راه ابرها را می‌بندد و دریایی از ابرها در دامنه‌های کوه و مقابل جنگل‌های سوادکوه تشکیل می‌شود. تماشای این منظره بی نظیر تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

خانه‌ای سرسبز با عشایری خونگرم

اوپرت علاوه بر داشتن طبیعتی بکر و چشم نواز محل زندگی ایل سنگسر نیز می باشد. عشایر در فصول بهار و تابستان به این منطقه زیبای ییلاقی کوچ کرده و گوسفندان خود را به چرا می برند. در این فصل می توانید به اوپرت بروید و از تماشای سبک زندگی عشایری لذت ببرید و لبنیات و دام تازه را از اینجا بخرید.

تفریح ​​در دل طبیعت

اوپرت بهشتی برای دوستداران طبیعت است. در این منطقه می توانید کوهنوردی، پیاده روی، پیاده روی در طبیعت، تماشای چشمه ها و آبشارها، معاشرت با عشایر و تشکیل جلسات دوستانه انجام دهید. همچنین می توانید گیاهان دارویی را از این منطقه جمع آوری کنید.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به اوپرت در تمام فصول سال است بهار و تابستان است. در این فصول می توانید اقیانوس ابرها را تماشا کنید و از طبیعت سرسبز لذت ببرید. پاییز نیز فصل زیبایی برای سفر به اوپرت با رنگ های فراوان جنگل است. اما سفر به این منطقه در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید توصیه نمی شود.

جاده دسترسی

برای رسیدن به اوپرت باید از طریق شهر مهدی شهر در استان سمنان به ساری بروید. پس از طی مسافت تقریبی 30 کیلومتری به منطقه حفاظت شده می رسید و پس از عبور از روستاهای کولیم، کوار و ملاده به سرخده می رسید. سپس از خروجی سمت راست بروید تا به روستای اوپرت برسید.

نکاتی برای سفر

  • به دلیل کوهستانی بودن منطقه وضعیت جاده اپرت کمی ناهموار و در برخی مناطق خاکی است.
  • برای پیاده روی و پیاده روی در این منطقه حتما کفش مناسب به همراه داشته باشید.
  • در فصل سرما با تجهیزات کافی به اوپرت سفر کنید.
  • به طبیعت و محیط زیست این منطقه احترام بگذارید و از ریختن زباله خودداری کنید.

نشانی: استان سمنان در 55 کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر

اپرت  سرزمین اقیانوس ابر، عشایر و طبیعت بکر

به گزارش سلامنو