اگه میخوای حافظت مثل ساعت کار کنه از این گیاه غافل نشو

اگه میخوای حافظت مثل ساعت کار کنه از این گیاه


سایت تفریحی روز:

این مطالعه نشان می دهد که استفاده ترکیبی از عصاره جینکو و آسپرین ممکن است باعث بهبود حافظه و همچنین کنترل عملکرد در افرادی شود که سکته مغزی ایسکمیک داشته اند. این روش درمانی به طور قابل توجهی موثرتر از آسپرین به تنهایی است.

سالانه بیش از 795000 نفر در ایالات متحده دچار سکته مغزی می شوند. یعنی هر 40 ثانیه یک ضربه. حدود 87 درصد سکته های مغزی ایسکمیک هستند که باعث بسته شدن رگ های خونی منتهی به مغز می شود و در بیشتر موارد این امر به دلیل لخته شدن خون است. این بسته شدن رگ های خونی مغز را از اکسیژن و مواد مغذی محروم می کند که در نهایت به سلول های مغز آسیب می رساند. عوارض جانبی مانند مشکلات ذهنی و حافظه و از دست دادن کنترل حرکت نتیجه این بیماری است.

در حال حاضر، “فعال کننده پلاسمینوژن بافتی” که لخته های خون را در مسیر جریان خون به مغز از بین می برد، درمان استاندارد طلایی برای سکته مغزی ایسکمیک است. با این حال، اگرچه اکثر بیماران به موقع به بیمارستان منتقل نمی شوند، اما این روش باید در سه ساعت اول که علائم سکته مغزی ظاهر می شود، استفاده شود.

به گفته متخصصان، بنابراین ارائه یک روش درمانی جدید ضروری است که به کاهش آسیب های شناختی ناشی از سکته ایسکمیک کمک کند. متخصصان چینی بیان کردند: عصاره جینکو هزاران سال است که برای درمان زخم ها و تسکین افسردگی و اضطراب استفاده می شود. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که این عصاره برای افرادی که از سکته مغزی ایسکمیک رنج می برند مفید است.