این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

از آنجایی که والدین از آینده فرزندان خود می ترسند، به دنبال تکنیک های آموزشی هستند که فرزندانشان را به سمت شغلی موفق و زندگی شاد سوق دهد. اما زمان در حال تغییر است و اصول قدیمی موفقیت دیگر معتبر نیستند. والدین گاهی اوقات کارهایی برای کمک انجام می دهند که می تواند برای آینده فرزندشان چالش هایی ایجاد کند.

1- اجازه نمی دهید فرزندتان شکست بخورد

والدین کمال گرا اغلب از خود انتظار دارند که کامل باشند، که باعث می شود با بزرگتر شدن از فرزندان خود انتظار بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، آنها فکر می کنند نقاشی های فرزندانشان هرگز به اندازه کافی خوب نیست، تختخواب خود را کاملا مرتب نمی کنند یا به اندازه کافی سخت مطالعه نمی کنند. در نتیجه کودک دائماً با انتقاد و سرزنش مواجه می شود اما هرگز اجازه نمی دهد از اشتباهات خود درس بگیرد. فرزندان والدین کمال گرا ممکن است کمال گرا باشند یا نسبت به آینده خود اعتماد به نفس نداشته باشند. هر دو موقعیت می تواند تأثیر منفی بر آینده شغلی آنها داشته باشد.

2- برای نمرات خوب به فرزندتان پول می دهید

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

صحبت های زیادی در مورد آن وجود دارد، اما اجازه دهید به این موضوع نگاه کنیم: خود را به عنوان طرف قراردادی تصور کنید که در آن دائما پول بیشتری برای یک محصول یا خدمات پرداخت می کنید، و فرزندتان را به عنوان تامین کننده آن محصول یا خدمات. در ازای پول یا پاداش. آیا قبول دارید که این ایده خوبی به نظر نمی رسد؟

3- به فرزندتان اجازه نمی دهید احساسات خود را بروز دهد

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

گاهی اوقات والدین احساسات فرزندان خود را اشتباه درک می کنند. آنها اصرار دارند که کبودی های فرزندشان دردناک نیست، به فرزندشان می گویند که خشمگین بودن از کودکی که آنها را زده است شرم آور است و حتی ناراحتی خود را با دلایل موجه اشتباه می گیرند. والدین معمولاً این کار را با نیت خوب انجام می دهند و می خواهند به فرزندان خود رفتار صحیح را آموزش دهند. با این حال، نباید فراموش کرد که امروزه یکی از مهارت های اساسی هر فرد، توانایی شناخت و مدیریت احساسات و نیازهای خود است.

4- از فرزندتان در برابر غریبه ها حمایت نمی کنید

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

هر کودکی نیاز به اطمینان دارد که بدون توجه به موقعیت، والدینش در هر درگیری از او حمایت خواهند کرد و کورکورانه به سخنان دیگران مانند معلمان، مدیران مدرسه یا همسایگان اعتماد نخواهند کرد. اگر والدین به فرزندان خود اجازه دهند زمانی که آماده هستند مسئولیت اعمال خود را بپذیرند، از خود دفاع کنند، این به آنها کمک می کند اعتماد به نفس پیدا کنند و مسئولیت پذیر شوند.

5- فرزند خود را با افراد موفق مقایسه می کنید

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

نسل پهار قهرمانان خاص خود را دارد که جوانان از آنها الگوبرداری می کنند. داستان های موفقیت شخصی افراد ثروتمند و با نفوذ در سال های اخیر بسیار رایج شده است. با این حال، یادگیری از داستان زندگی آنها و رسیدن به خوشبختی به این راحتی نیست. اگر به همین سادگی بود، همه می توانستند با خواندن این کتاب تمام مشکلات مالی خود را حل کنند.

6- به فرزندتان فشار می آورید تا شغل آینده اش را انتخاب کند

این ایده که یک فرد باید در طول زندگی خود فقط به یک شغل پایبند باشد احتمالاً منسوخ و غیرعملی است. بسیاری از مشاغل امروزی یک دهه پیش وجود نداشتند و برخی از مشاغل از بین رفته اند.

7- مسائل مالی را جلوی فرزندتان مطرح می کنید

لازم است از بحث در مورد پول یا مسائل دیگر در مقابل فرزندان خود پرهیز کنید زیرا ممکن است کودک شما در چنین شرایطی ذهنیتی پایدار پیدا کند. به جای رویارویی با یکدیگر، که ممکن است فرزندتان را مضطرب کند و او را مجبور کند که طرف والدینش شود، باید طوری با هم صحبت کنید که فرزندتان را تشویق به مشارکت کند.

8- به فرزندتان یادآوری می کنید که چیزی در دست دارد

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

بسیاری از ما مواقعی را به یاد می آوریم که از والدین خود می خواستیم برایمان چیزی بخرند، اما آنها می گفتند آن را در خانه دارند و نیازی به خرید آن نیست. برخی از والدین دائماً فرزندان خود را در چنین موقعیتی قرار می دهند و ناخواسته آنها را از دستیابی به چیزهایی که واقعاً نیاز دارند باز می دارند. این مدل می تواند تاثیر قابل توجهی بر عادات مالی فرزند شما در بزرگسالی داشته باشد. از سوی دیگر، برآوردن تمام خواسته های فرزندتان ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

9- به فرزندتان اجازه دعوا نمی دهید

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

توانایی تعامل با دیگران شاید یکی از ضروری ترین مهارت های حرفه ای یک فرد باشد. این مهارت نه تنها به فرزند شما کمک می کند تا دوستانی پیدا کند، بلکه به او می آموزد که چگونه در بحث های سالم شرکت کند. مردم اغلب نظرات متفاوت و روش های متفاوتی برای ابراز احساسات دارند. هر چه کودک شما زودتر این مفهوم را بیاموزد، راحت تر با دیگران از جمله در موقعیت های حرفه ای ارتباط برقرار می کند.

10- به فرزندتان کمک می کنید پول خود را پس انداز کند

دنیا دائماً در حال تغییر است و ممکن است روش‌های قدیمی برای کسب یا پس‌انداز پول دیگر کارساز نباشد. ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که چه مهارت هایی در اقتصاد آینده ارزش گذاری می شوند. بنابراین، شما باید به کودک خود یاد دهید که نه تنها در پول خود صرفه جویی کند، بلکه باید انعطاف پذیر باشد و در برابر تغییر نیز باز باشد.

11- سعی می کنید با کمک ورزش به فرزندتان شخصیت قوی بدهید.

این اشتباهات والدین، آینده مالی فرزندانشان را خراب می کند

اگرچه به طور گسترده اعتقاد بر این است که ورزش برای رشد انضباط و شخصیت مفید است، اما رقابت بیش از حد در ورزش های حرفه ای می تواند به سلامت جسمی و روانی کودک شما آسیب برساند. این رقابت می تواند از دیگر بچه ها، هم تیمی ها و مربیان باشد. فقط تعداد کمی از افراد قهرمان می شوند و مربیان اغلب آن تعداد اندک را در اولویت قرار می دهند و از بقیه اعضای تیم غافل می شوند. مواجهه با این رفتار ناعادلانه در سنین پایین می تواند باعث عدم اعتماد به نفس کودک شما شود و در صورت ترک ورزش او را در یافتن راه های جایگزین گیج کند.