این 5 اشتباه را هنگام تهیه لباس زمستانی انجام ندهید

این 5 اشتباه را هنگام تهیه لباس زمستانی انجام ندهید

اگر از این اشتباهات رایج در نگهداری لباس های زمستانی اجتناب کنید، شش ماه بعد وقتی لباس های زمستانی را باز کردید و تازه و بدون سوراخ پیدا کردید از خود تشکر می کنید.

اشتباه شماره 1: خشک کردن لباس ها قبل از تا کردن

به گزارش روزیاتو، ممکن است فکر کنید برای مدتی این لباس را نپوشید، بنابراین نیازی به شستن آن ندارید. اما این اشتباه است. بلند کردن و نگهداری لباس هایی که دارای لکه ها و بوهای مواد غذایی هستند، از جوراب شلواری پشمی گرفته تا ژاکت، نه تنها پاک کردن لکه ها را سخت تر می کند، بلکه می تواند حشرات را نیز جذب کند.

در عوض، بهتر است قبل از نگهداری لباس ها، آنها را بشویید یا خشک کنید و لکه ها را پاک کنید. علاوه بر این، شش ماه بعد وقتی یک کمد پر از لباس‌های گرم را باز می‌کنید و آن‌ها را آماده می‌بینید، از خودتان تشکر خواهید کرد.

5 اشتباهی که هنگام نگهداری لباس های زمستانی باید از آنها اجتناب کنید

اشتباه شماره 2: محافظت نکردن در برابر بیدها

شاید چند ماه بعد ژاکت مورد علاقه خود را باز کردید و یک سوراخ بید در آن پیدا کردید. صحنه ای که قطعا شما را غمگین می کند. اما جلوگیری از دزدیده شدن لباس کار سختی نیست. با استفاده از اسانس سدر یا اسطوخودوس یا گلوله های ضد بید (گلوله بید) می توانید به راحتی از شر بید خلاص شوید.

5 اشتباهی که هنگام نگهداری لباس های زمستانی باید از آنها اجتناب کنید

اشتباه شماره 3: چسباندن جعبه پر از لباس به جعبه

در حالی که آب بندی برخی از اقلام، مانند ژاکت های پف دار، ممکن است گزینه خوبی باشد، بسته بندی اقلام دیگر در یک فضای کوچک ممکن است شکل آنها را مخدوش کند. چکمه‌ها و کفش‌های زمستانی معمولاً حجیم هستند، اما بهتر است در مقابل وسوسه پر کردن جعبه با کفش مقاومت کنید زیرا ظرف شش ماه شکل خود را از دست می‌دهند.

یک ترفند ساده این است که از قالب ها برای شکل دادن به چکمه های چرمی بلند خود استفاده کنید یا آنها را با روزنامه ضایعاتی پر کنید تا شکل خود را حفظ کنید.

5 اشتباهی که هنگام نگهداری لباس های زمستانی باید از آنها اجتناب کنید

اشتباه شماره 4: ذخیره سازی در مکان نامناسب

برای نگهداری طولانی مدت لباس های زمستانی، مکانی خنک و خشک و دور از نور خورشید انتخاب کنید. ترجیح اکثر مردم اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین است، اما بهتر است مطمئن شوید که این مکان ها در معرض تغییرات دمایی زیاد قرار نگیرند، زیرا این کار می تواند به لباس آسیب برساند.

همچنین از مکان های مرطوب خودداری کنید زیرا رطوبت می تواند باعث رشد کپک شود. در نهایت جایی را به دور از نور خورشید برای نگهداری لباس های زمستانی انتخاب کنید زیرا همانطور که می دانید نور خورشید باعث تغییر رنگ لباس شما می شود.

به جای اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین، می توانید لباس هایی را که برای مدت طولانی به آن ها نیاز ندارید، زیر تخت یا در کشوها، در سطوح بالای کمد لباس یا در یکی از کمدهای خالی قرار دهید.

5 اشتباهی که هنگام نگهداری لباس های زمستانی باید از آنها اجتناب کنید

اشتباه شماره 5: عدم استفاده از کاغذ بدون اسید

اقلام خاص مانند عتیقه‌جات یا ژاکت‌های بافتنی را در کاغذ بدون اسید بپیچید. سعی نکنید لباس های قدیمی یا الیاف طبیعی را در پلاستیک نگهداری کنید، زیرا آنها ترجیح می دهند نفس بکشند.

سعی نکنید از کاغذ کادو معمولی استفاده کنید. اسید موجود در کاغذ می تواند در طول زمان الیاف را تجزیه کند. در عوض، از کاغذ بسته بندی بدون اسید استفاده کنید تا با ارزش ترین لباس هایتان در انبار باقی بمانند.