این روزها یک برزیلی معلم اخلاق ایرانیان شد

این روزها یک برزیلی معلم اخلاق ایرانیان شد

در میان همه اتفاقات ریز و درشتی که در کشور می گذرد، مردی آرام در دل حداقل نیمی از فوتبالدوستان ایران جای گرفت.


انتخابتو – علیرضا باقرپور: در میان همه اتفاقات ریز و درشت کشور، مردی آرام در دل حداقل نیمی از فوتبالدوستان ایران رخنه کرده است. از شنبه شب رسما نفس تازه ای برای تحقق رویاهای قسمت سرخ پایتخت وجود دارد. این روزها صحبت از اسمار ویرای برزیلی است که نوید ذهنی درخشان را به فوتبال کسل کننده ما می دهد. با ما بمان.

نه به کنار؛ نه کورکورانه

تابستان گذشته کادر فنی یحیی گل محمدی برای جبران خرابی 1401 تکان خورد. اسمار ویرا بخشی از تغییرات ایجاد شده برای پرسپولیس برای بازگشت به روندی بود که از چند سال پیش با برونکو آغاز شد. او بی سر و صدا کار خود را روی نیمکت قرمزها آغاز کرد. آنقدر آرام که تا اواسط فصل گذشته و بعد از استعفای یحیی اکثر هواداران مهندس برزیلی تیم پرسپولیس من نمی دانستم

این روزها یک برزیلی معلم اخلاق ایرانیان شد

هفت بهمن روزی بود که علیرغم شک و تردیدهای فراوان هواداران، عثمار ویرا رسما سرمربی سرخ پوشان شد. اتفاقات بازی با آلومینیوم و ناکامی در اولین گام، شروع کار این خارجی برزیلی را دشوارتر کرد. اما او تمرکز خود را از دست نداد و بدون تمسخر تیم داوری، بدون تمسخر مدیریت باشگاه، بدون توهین به نیمکت حریف به کار خود ادامه داد و در حساس ترین لحظه فصل از آبی ها قهرمان شد.

صحبت از روزهایی است که استقلال امید اولین امید قهرمانی بود. همان لحظاتی است که می گویند «مشکی پوشیدن» رمز موفقیت آبی هاست. روزهایی که نکونام و هاشمی نسب خود به خود پنبه می کارند. این قبلاً یک تجربه است.

قهرمان با وجود این حادثه دردناک

طبق اطلاعات به دست آمده همسر عثمر ویرا در حال بیماری است. به طوری که آینده تجارت او در ایران اکنون کمی مبهم به نظر می رسد. رضا درویش مدیرعامل سرخ پوشان که این روزها به دلیل اظهارنظر عجیب درباره لهجه سرمربی استقلال در مظان اتهام قرار دارد، مسئولیت حفظ این آقای برزیلی روی نیمکت پرسپولیس را بر عهده دارد.

این روزها یک برزیلی معلم اخلاق ایرانیان شد

با این حال، این یک معجزه است که اولین نفر در زندگی خود بتواند با وجود بیماری به روند رشد تجارت خود ادامه دهد. موارد مشابهی در دنیای فوتبال به خصوص در اروپا رخ داده است که این ورزش به صورت حرفه ای بیشتر دنبال می شود و تیم تحت مدیریت آن مربی به طرز شگفت انگیزی متاثر شد.

با این حال، اسمار ویرا علاوه بر اینکه در اولین فصل حضورش روی نیمکت تیم قهرمان را برعهده گرفت، به ظاهر طعمه منفی های آن زمان شد اما توانست به دراماتیک ترین شکل ممکن پرسپولیس را به اوج برگرداند. البته در این میان، به نظر می رسد که فعالیت های داوری نیز نقش داشته باشد. او معتقد است تصمیمات هواداران استقلال تاثیر زیادی در موفقیت اوسمار ویرا دارد.

به نظر می رسد در دنیای کیمیا زندگی می کند

«دوستی» و «معرفت» مضامین آثار مسعود کیمیایی است. خودش می گوید زندگی اصیل بهایی دارد. احتمالا دیه ای که باعث ناراحتی گل محمدی شده است. عثمان که هرگز به رویدادهای اجتماعی پشت نکرد، از تبار یحیی است. از عکس های دونفره در رستوران گرفته تا تی شرت عکس یحیی و خودش در روز قهرمانی. همه اینها حکایت از ارتباط عمیق گذشته و حال پرسپولیس دارد.

این روزها یک برزیلی معلم اخلاق ایرانیان شد

از نظر واقع بینانه، هیچکس فکر نمی کرد که رابطه یحیی با عثمر پس از به تخت نشستن او به همین شکل باقی بماند، اما احتمالاً هر دوی آنها فکر می کردند که پرسپولیس تنها چیزی است که در این بین نباید قربانی شود. بدین ترتیب در این دوران سخت دوستی را با دوستی و معرفت بازتعریف کردند و آن فضای آشنا را زنده کردند. دوستی و ایستادگی. پایان


نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

به گزارش رسانه انتخابتو