با این روش ها شپشک توت فرنگی را از بین ببرید

با این روش ها شپشک توت فرنگی را از بین

توت فرنگی دوره رشد کوتاهی دارد و پس از رسیدن روی گیاه ماندگاری زیادی ندارد.

روش شستن توت فرنگی بسیار مهم است

طبق اطلاعات موجود در اینترنت، ابتدا لکه های توت فرنگی را با آب پاک کنید. سپس آن را در محلول آب و سرکه (چهار قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید) یا جوش شیرین برای سرکه حدود یک ربع یا برای جوش شیرین 20 دقیقه خیس کنید و سپس بشویید.

برای از بین بردن کرم داخل توت فرنگی نیز توصیه می شود میوه را چند دقیقه در آب نمک خیس کنید تا حشرات و کرم ها بیرون بیایند. برای تهیه آب نمک، حدود یک قاشق غذاخوری نمک را به یک کاسه متوسط ​​آب گرم اضافه کنید. و بگذارید آب شود سپس توت فرنگی ها را در آب نمک بریزید و حدود پنج دقیقه بگذارید خیس بخورد و در آخر توت ها را با آب تمیز بشویید.

اگر قصد دارید از جوش شیرین برای شستن توت فرنگی ها استفاده کنید، یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با چهار فنجان آب مخلوط کنید و هم بزنید تا حل شود، سپس توت فرنگی ها را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید توت فرنگی ها به مدت 10 دقیقه در مخلوط خیس بخورند. بعد از چند دقیقه میوه را تمیز بشویید.

روش های شستشوی میوه ها برای جلوگیری از مسمومیت ها و بیماری ها بسیار مهم است. پوست توت فرنگی صاف نیست و به دلیل داشتن منافذ زیاد، ماندگاری سموم در پوست طولانی است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، خیساندن توت فرنگی در محلول آبی حاوی 3 درصد سرکه و سپس شستشو با آب، سموم موجود در آن را تا 48 درصد کاهش می دهد، در حالی که فرو بردن توت فرنگی در محلول آبی حاوی 3 درصد نمک و آبکشی آن باعث کاهش 45 درصدی سموم می شود. ٪. درصد سموم کاهش می یابد و در نهایت خیساندن و آبکشی توت فرنگی در آب خالی تنها 25 درصد یا یک چهارم این سموم را کاهش می دهد.