با محافظت از این 4 گیاه از خود در برابر پشه های تابستانی محافظت کنید!

با نگهداری این ۴ گیاه از شر پشه‌های تابستانی در امان بمانید!

تابستان است و پشه ها بسیار رایج هستند، پشه هایی که به کوچکترین رطوبتی جذب می شوند و بیشتر در توالت ها، حمام ها و آشپزخانه ها دیده می شوند و شب ها با صدای وزوز و نیش خود ما را آزار می دهند.

اگرچه راه‌ها و روش‌های زیادی برای از بین بردن پشه‌ها وجود دارد که بسیار پرهزینه و بعضاً بی‌اثر هستند، اما برخی گیاهان نیز وجود دارند که پشه‌ها را به دلیل ترکیباتی که دارند دفع می‌کنند و در واقع بسیار مؤثرتر از دافع پشه‌ها هستند. این گیاهان علاوه بر اینکه زیبایی و عطر را به خانه شما می آورند، قابلیت دور نگه داشتن پشه ها از محل سکونت شما را نیز دارند و جالبتر اینکه در آپارتمان شما نیز قابل نگهداری هستند.

در ادامه این مقاله 4 گیاه ضد پشه را به شما معرفی می کنیم که به راحتی می توانید در آپارتمان خود پرورش دهید و به طور موثر از شر پشه ها خلاص شوید.

1- اسطوخودوس

تقریباً همه گیاهان دافع پشه با تداخل در توانایی پشه ها برای تعیین مکان شما از طریق بو عمل می کنند. در میان گیاهان معطر، اسطوخودوس یکی از محبوب ترین هاست. این گیاه هم در آشپزی و هم به عنوان یک ماده معطر در محصولات معطر استفاده می شود. جالب ترین چیز این است که به دور نگه داشتن پشه ها کمک می کند. له کردن یک یا دو شاخه و رها کردن آن در اطراف اتاق یا مالیدن مستقیم آن بر روی پوست می تواند به کاهش خطر گاز گرفتن کمک کند. از آنجایی که اسطوخودوس یک گیاه چند ساله بادوام است، مراقبت از آن آسان است.

2- نعناع

نعناع خانواده بزرگی از گیاهان معطر است (به عنوان مثال آویشن نیز عضوی از این خانواده است) اما در حال حاضر فقط به گیاهی به نام نعناع (یا نعناع) نیاز داریم. همه آنها کاملا معطر و برای انسان خوشایند هستند و خبر خوب این است که حشرات را دفع می کنند. حتما باید این ضرب المثل معروف را به خاطر بسپارید: «مار از آویشن متنفر است…» از آنجایی که نعناع هم در باغچه و هم در گلدان رشد می کند، می توانید به راحتی از آن در خانه استفاده کنید. آنها نه تنها پشه ها را دور می کنند، بلکه برای نوشیدنی های تابستانی نیز عالی هستند.

3- تاج گل کوه

رزماری یک گیاه مدیترانه ای با رایحه قوی با سابقه طولانی استفاده در آشپزی است. رایحه تند و کاج مانند آن طعم گوشت را مطبوع تر می کند و در غذاهای ایتالیایی نیز بسیار استفاده می شود. جالب اینجاست که رایحه این گیاه به راحتی می تواند پشه ها را دفع کند و همچنین افراد گرسنه را جذب خود کند. این ویژگی آن را به یک انتخاب عالی برای باغ یا بالکن تبدیل می کند. بنابراین هر بار که گریل را روشن می کنید، یک یا دو شاخه رزماری را روی زغال سنگ بپاشید. دود معطر آن طعم خوبی به غذای شما می بخشد و همچنین به شما کمک می کند از پشه ها دور بمانید.

4-ریحان

ریحان یکی دیگر از گیاهان محبوب آشپزی است که عطر قوی آن اساس بسیاری از غذاها از غذاهای ایتالیایی تا تایلندی را تشکیل می دهد. اگر می خواهید پستو درست کنید یا می خواهید پشه ها را دور نگه دارید، فقط یک گلدان ریحان بخرید. جالب اینجاست که شما حتی مجبور نیستید بین استفاده از برگ های آن در پخت و پز یا خرد کردن آنها برای کشتن پشه ها یکی را انتخاب کنید، زیرا ریحان در تمام تابستان برگ های تازه تولید می کند و فقط باید آنها را برداشت کنید تا گیاه به تولید خود ادامه دهد.

منبع: برنا