با هیئت داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی آشنا شوید

با هیئت داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، حمید بهداد بازیگر و خواننده ایرانی است. او سابقه بازیگری در بیش از پنجاه فیلم را دارد و با کارگردانان مطرحی چون داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهمن قبادی، ناصر تقوایی، حمید نعمت الله، فرزاد موتمن، رضا میرکریمی کار کرده است.
بهداد برای بازی در فیلم (جنایت) به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین جشنواره فجر و برای فیلم (قصر شیرین) به کارگردانی رضا میرکریمی، جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم شانگهای را از آن خود کرد.

بهتاش سنایی ها نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ایرانی است.
او چهار فیلم کارگردانی کرد و جوایز زیادی از جشنواره های داخلی و خارجی گرفت.
اولین فیلم بلند او (احتمال باران اسیدی) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین فیلم (کیک عزیزم) به کارگردانی مشترک سناییها و مریم مقدم برنده جایزه فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم جهان) در هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین شد.

مریم مقدم بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است. بازی او در (احتمال باران اسیدی) و (در ستایش گاو سفید) با استقبال مثبت مخاطبان، منتقدان و خبرنگاران سینمایی مواجه شد. او سه فیلم (دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری)، (مرثیه گاو سفید) و (پای عزیزم) را به همراه همسرش بهتاش سناییها نویسندگی و کارگردانی کرد.

مجید برزگر نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ایرانی است. او بیش از ده فیلم کوتاه و چهار فیلم بلند را کارگردانی کرده است. دومین فیلم او با نام (پرویز) یکی از نمونه های موفق سینمای شاعرانه و اجتماعی ایران در سال های اخیر است که ابتدا در اسپانیا و سپس در جشنواره سن سباستین ایران با تحسین تماشاگران مواجه شد.
برزگر به عنوان عکاس چندین نمایشگاه انفرادی نیز در ایران برگزار کرد.

شوگاکات واردانیان موسیقیدان و مستندساز اهل ارمنستان است. او در خانواده ای هنرمند بزرگ شد و به عنوان نوازنده در کانادا، آمریکا، ارمنستان و برخی شهرهای اروپایی به اجرای موسیقی پرداخت.
اولین فیلم مستند او (1489)، درباره سرنوشت برادر کوچکترش در طول جنگ، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین فیلم را از فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم) و همچنین جشنواره IDFA دریافت کرد. ثواب آورد

میلنا زایوویچ روزنامه نگار و منتقد سینما اهل کرواسی است.
او بیش از ده سال سابقه روزنامه نگاری حرفه ای دارد و همچنین به عنوان برنامه ریز با جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فیلم موتوون در کرواسی همکاری می کند.
زایوویچ یکی از شناخته شده ترین چهره های فرهنگی و اجتماعی کرواسی به دلیل ابتکار و شجاعت در روزنامه نگاری فرهنگی، همکاری با گروه های حقوق بشر و حمایت از حقوق پناهندگان است.

بوگدان مورشانو نویسنده و کارگردان رومانیایی است. او در طول تاریخ خود فیلم های کوتاه داستانی و انیمیشن زیادی را کارگردانی کرده است.
مهم ترین فیلم آن (هدیه کریسمس) برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه در مراسم جوایز اروپا و جایزه بهترین فیلم جشنواره کلرمونت فرانسه شد و در نهایت توانست وارد فهرست ده فیلم آخر مراسم اسکار 2020 شود.
آثار مورشانو در ده ها جشنواره معتبر بین المللی به نمایش گذاشته شده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی به دبیری حامد سلیمان زاده از 12 تا 14 تیرماه سال جاری به صورت مشترک و همزمان در برلین و تهران برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین