بهترین جاذبه های گردشگری بسطام کدامند؟

بهترین جاذبه های گردشگری بسطام کدامند؟

انتخابتو به نوشته کجارو بسطام، شهری آرام و دلفریب در استان سمنان. شهر عرفا برای عاشقان تاریخ، عرفان و معماری ایران، شهرت و مقصدی بی نظیر است. این شهر که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، از دیرباز نقطه گذار تمدن ها و فرهنگ های مختلف بوده و ردپای این غنا در بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری آن به وضوح دیده می شود.

مجموعه بایزید بسطامی:

قلب تپنده بسطام مجموعه بایزید بسطامی آرامگاه و صومعه یک عارف مشهور ایرانی است. بایزید بسطامی. در این مجموعه مقبره بایزید، مسجد، مناره، مدرسه شاهرخیه و بسیاری از بناهای تاریخی دیگر وجود دارد که به نظر می رسد هر کدام یک دوره تاریخی را توصیف می کنند. گنبد مخروطی و فیروزه‌ای رنگ مقبره بایزید از دور خودنمایی می‌کند و با ورود به مجموعه، فضایی آرام و معنوی اطراف شما را فرا می‌گیرد.

مدرسه شاهرخیا:

کنار قبر بایست، مدرسه شاهرخیااثری از دوره تیموریان خودنمایی می کند. این مدرسه در دو طبقه ساخته شده و مشتمل بر 28 حجره، مسجد، رواق و کتابخانه است و در حال حاضر به صورت حوزه علمیه فعالیت می کند.

برج کاشان:

جنوب شهر بسطام برج کاشانیک برج بلند و زیبا خودنمایی می کند. این برج با معماری خاص و همه کاره خود، گمانه ها را برای استفاده به عنوان رصدخانه یا نقاط رصدی هل می دهد. قدمت برج کاشان به سال ۷۰۰ هجری قمری برمی‌گردد و برخی معتقدند در گذشته آتشکده زرتشتیان بوده است.

مسجد جامع بسطام:

مسجد جامع بسطامیکی از زیباترین مساجد تاریخ ایران که قدمت آن به سال 706 هجری قمری باز می گردد، گنجینه ای از هنر و معماری اسلامی است. گچبری و آجرکاری نفیس و هنرمندانه این مسجد، آن را به یکی از شاهکارهای معماری ایرانی تبدیل کرده است.

سفر به بسطام سفری به ژرفای تاریخ، عرفان و معماری ایران است. در این شهر می‌توانید در آرامگاه بایزید بسطامی، یکی از صوفیان مشهور ایران استراحت کنید، در مدرسه شاهرخی به گشت و گذار بپردازید، از معماری بی‌نظیر برج کاشان لذت ببرید و عظمت هنر و معماری اسلامی را ببینید. در مسجد جامع بسطام بنشین.

بهترین جاذبه های گردشگری بسطام کدامند؟

نکات سفر به بسطام:

  • بهترین زمان برای سفر به بسطام: فصل بهار و پاییز
  • نحوه دسترسی: بسطام در 7 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد و می توانید با ماشین، اتوبوس یا تاکسی به این شهر برسید.
  • مسکن: در بسطام هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی زیادی برای پذیرایی از مسافران وجود دارد.
  • غذا: در بسطام می توانید غذاهای محلی و سنتی ایرانی را امتحان کنید.
  • جاذبه های نزدیک: در کنار جاذبه های گردشگری فوق، آبشارهای بسطام، دشت سفید، قلعه یزدگرد و … در اطراف بسطام وجود دارد. جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارد.

به گزارش سلامنو