تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که عجایب هفتگانه باستانی جهان مانند کلوسوس رودس و باغ های معلق بابل را به زندگی بازگرداند.

Visualizer AI، Midjourney، با موفقیت این شگفتی های تاریخی را در دنیای امروز بازسازی کرده است. به غیر از هرم بزرگ جیزه که تنها سازه بازمانده در میان عجایب هفتگانه جهان است، عوامل مختلفی مانند جنگ ها، زوال تمدن ها و بلایای طبیعی باعث شده این سازه ها به مرور زمان از بین بروند.

هوش مصنوعی همچنین هرم بزرگ جیزه را بازسازی کرد. ساخت آن در اوایل قرن 26 قبل از میلاد آغاز شد و تکمیل آن بیست و هفت سال طول کشید. مصریان باستان به فرماندهی فرعون خوفو از سنگ هایی به وزن دو و نیم تن برای ساختن این شگفتی استفاده می کردند.

با گذشت زمان بیشتر پوشش آهکی صاف و سفید معبد جیزه برداشته شد و ارتفاع هرم از 146.6 متر به 138.5 متر کاهش یافت. هوش مصنوعی سنگ آهک سفید را در بالای هرم ترمیم کرد و ظاهری اصلی به آن بخشید.

هرم جیزه

مجسمه طلایی غول پیکر زئوس به ارتفاع 12 متر، زمانی معبدی در المپیا یونان را تزئین می کرد. این شاهکار برای رقابت با آتنی ها ساخته شده است. جورجیوس کدرنوس، مورخ بیزانسی قرن یازدهم، می گوید که مجسمه به قسطنطنیه منتقل شد، جایی که در آتش سوزی بزرگی که در کاخ لائوس در سال 475 بعد از میلاد رخ داد، نابود شد.

تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

مجسمه زئوس

مجسمه معروف 30 متری که خدای خورشید یونانی هلیوس را به تصویر می کشد، یک شگفتی مهندسی بود که بندر جزیره یونانی رودس را زینت داده بود. در زلزله بعدی، مجسمه کلوسوس رودز تا زانو فرو ریخت.

تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی کلوسوس را در مکان دقیق خود نشان می دهد و همچنین شامل انسان ها می شود تا ایده ای از ظاهر امروزی آن ارائه دهد.

تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

مجسمه رودس مجسمه

معبد آرتمیس یکی از عجایب هفتگانه جهان است. این معبد که به الهه یونانی آرتمیس تقدیم شده است، تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و سه بار بازسازی و تخریب شده است.

او ابتدا قربانی هروستراتوس شد که به دنبال شهرت بود. بعدها، گوت ها که از دست رومیان گریختند، این معبد را هنگام عبور از آن ویران کردند. مرگ نهایی آن در سال 401 پس از میلاد اتفاق افتاد، زمانی که گروهی از مسیحیان آن را تخریب کردند، و تنها پایه‌ها و یک ستون منفرد هنوز قابل مشاهده است.

تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

معبد آرتمیس

فانوس دریایی اسکندریه با ارتفاع تقریبی 106 متر در جزیره فاروس در بندر اسکندریه مصر باستان قرار گرفت. این بنا که در زمان سلطنت بطلمیوس دوم فیلادلفوس ساخته شد، یک سازه پیچیده بود که برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای فکری جهان، پایه های ریاضی و هندسی آن که نشان دهنده دستاوردها است، ساخته شده بود. (سوستراتوس کنیدوس) مغز متفکر این طرح بود.

اما پس از سه زمین لرزه بین سال های 965 تا 1323 میلادی، فانوس دریایی به تدریج فروریخت.

تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

فانوس دریایی اسکندریه

این بنا به عنوان مقبره ماوسولوس، حاکم کاریا در آناتولی باستان، قبل از میلاد ساخته شده است. مقبره هالیکارناسوس، ساخته شده در سال 350، آنقدر قابل توجه بود که باعث پیدایش اصطلاح “مقبره” شد که امروزه به طور گسترده برای بناهای تدفین مهم استفاده می شود.

این سازه عناصر طراحی از سنت های یونان، خاور نزدیک و مصر را با استفاده از سنگ مرمر آناتولی و پنتلیک ترکیب کرده است.

تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

فانوس دریایی اسکندریه

باغ‌های معلق بابل که تخمین زده می‌شود حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده باشد، دارای تراس‌های پیچیده، آب‌نماهای چشمگیر و گیاهان شناور است. طبق افسانه، آنها تقریباً در 80 کیلومتری جنوب بغداد امروزی در عراق قرار داشتند.

تصاویر بازسازی عجایب هفتگانه با هوش مصنوعی

باغ های معلق بابل

منبع: thetimes.gr

۲۲۷۲۲۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین