تمیزترین شهر ایران کدام است؟ – اخبار آنلاین

تمیزترین شهر ایران کدام است؟ اخبار آنلاین

به گزارش انتخابتو، غرق شدن در دنیای بی پایان و مرموز مدرن امروزی باعث شده است که انسان در کنار همه سختی ها و سختی های زندگی به دنبال آرامشی باشد که در گذشته باید تحمل می کرد. همه آنها عاشق باغ خانه های پدری، نانوایی های سنتی، مجالس خانوادگی، ابزار و وسایل سرگرمی هستند، خلاصه شور، نشاط، نشاط و… را به ارمغان می آورند. خلاصه به دنبال هر چیزی هستند که هویت بدهد. آنها ایرانیان مسلمان هستند.

همشهری در یکی از خبرهای خود نوشت: بسته به گذشته و دلتنگی که در آن ریشه دوانده ایم، هر چقدر هم که سال ها بگذرد و علم و امکانات به روز و مدرن شود، باز هم کوچه های باریک قدیم را دنبال می کنیم. . محله‌ها و خیابان‌هایی که بافت‌های تاریخی، فرسوده و روستایی در آن آشتی می‌دهند، خانه‌های خشتی و خشتی و گنبدهای کویری، جویبارهای روان، شور و شوق آرامش‌بخش رودخانه‌های روان، حوض‌های ذخیره آب، آسیاب‌ها و آب انبارها، کوره‌های آجرپزی، خانه‌های ایرانی، مساجد خشتی با خشت و درهای فیروزه ای و ..

گاهی اوقات کار و گرفتاری های روزمره، اگر اجاره خانه فرصت بازدید از خانه های قدیمی پدر و مادر، پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود در روستاها و بافت های قدیمی شهر را به ما نمی دهد یا فرسودگی زمان این گنجینه های پر خاطره را به خانه ای تبدیل می کند. گنج نمادها و عناصری که چند سالی است در حال تبدیل شدن به نمادها و عناصری هستند که همزمان با تزئینات نوروزی در میادین، بلوارها و ورودی شهرها استفاده می شوند. وسایل دور ریختنی قدیمی و فرسوده و نمادهای گذشته به دست هنرمندان در شهر قرار گرفت.

«بیرجند قدیم» کپی زنده‌ای از پاک‌ترین شهر ایران است

گاهی این نمادها باعث می شود ماشینی در کنار میدان یا بلوار توقف کند تا بتوانیم از آن نمادی که هزاران خاطره با آن داریم عکس و فیلم بگیریم و به آرشیو حافظه اضافه کنیم. دیدن این نمادها در گوشه و کنار شهر و یادآوری خاطرات گذشته نماد و ماکت شهر قدیمی بیرجند بود که توسط هنرمندان در میدان ابوذر مرکز خراسان جنوبی خلق شد. نمادهای خلاقانه نوروزی این نماد نه تنها در نوروز سال 1403 ساخته شد، بلکه اکثر شهروندان بیرجندی و مسافران و گردشگران مرکز خراسان جنوبی را برای یافتن هر آنچه مربوط به گذشته و تاریخ نه چندان دور است به سوی خود جذب کرد. ماکت کوچک اما پر جنب و جوش بیرجند، پاک ترین شهر ایران را می توان در یک جا دید و نوستالژی گذشته را مرور کرد.

این ایده خلاقانه و جدید باعث شد این مکان نه تنها در تعطیلات نوروز بلکه برای همیشه به مقصدی برای اهالی و مسافران محلی تبدیل شود. چون خیلی ها در این کوچه های باریک و کوچک، در این خانه های باغ، در این خانه ها و عمارت های ایرانی، در این قصابی، نانوایی، حمام… آنچه را که متعلق به خودشان است، چیزی که باعث آرامششان می شود، می گیرند.

علاوه بر مرور دلتنگی های گذشته، کلاسی نیز در اینجا وجود دارد که کودکان نسل کنونی می توانند در آن بهتر با گذشته والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود آشنا شوند و در توصیف نوستالژی و تاریخ این سرزمین ها عکس و فیلم بگیرند.

خراش هایی که نسخه قدیمی بیرجند را از بین برد

اما آنچه هنگام دیدن بیرجند باستانی حتی در این ماکت کوچک ساخته شده توسط دستان ماهر هنرمندان این دیار کمی آزاردهنده است، خراش هایی است که بر روی این بناهای باستانی بیرجند می بینیم که به مرور زمان رو به زوال و فرسودگی می شوند. . در تخریب این اثر هنری قطعا باید با شکستن در و پنجره، تخریب دیوارهای قدیمی، تخریب دیوارها و … به این موضوع توجه بیشتری کرد. نباید زمینه انقراض آن را فراهم کنیم.

5016899.jpg

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین