توجه به تداخلات داروها با غذا ضروری است

توجه به تداخلات داروها با غذا ضروری است

انتخابتو به نقل از پایگاه دانش سازمان غذا و دارو، الناز ذوقی گفت: ابتکارات داروهایی که همراه غذا داده می شوند: هنگام مصرف با غذا یا با معده خالی به توصیه های داروسازان در مورد استفاده صحیح از داروها توجه کنید.

آن یکی ابتکارات غذا دارویی حاوی گیاه چای یا گل راعی معرفی کرد و افزود: محصولات مارک دار از گیاه چای در ایران وجود دارد. سوراخ شدن، هایپرون یا ناروکسین اگر همراه با برخی از داروها برای کنترل اختلالاتی مانند اضطراب استفاده شود در برابر بی نظمی و سایر داروهای افسردگی، مانند داروهای مهارکننده انتخابی سروتونین پسندیدن سیتالوپراممثلا داروهای ضد افسردگی نورتریپتیلینداروهای بازدارنده مونوآمین اکسیداز پسندیدن سلژیلین می تواند باعث سندرم شود سروتونین بودن

کارشناس اداره کل بازرسی و نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو به موارد زیر اشاره کرد: سندرم سروتونین طیف وسیعی از علائم از بیقراری، گیجی، تعریق، لرز، اسپاسم عضلانی، تغییرات فشار خون یا عوارض جدی‌تر وجود دارد و بیمارانی که داروهای عصبی-روانی مصرف می‌کنند باید پس از ظاهر شدن علائم مشکوک، به‌ویژه پس از شروع درمان جدید، پزشک خود را مطلع کنند. دارو.