جایزه اصلی کارلو وری به یک فیلم مستند رسید

جایزه اصلی کارلو وری به یک فیلم مستند رسید

به گزارش خبرگزاري اينترنتي، مستند پرتره با عنوان «نگاه ناگهاني به چيزهاي عميق» درباره نقاش مدرنيست انگليسي «ويلهلمينا بارنز گراهام» به تهيه كننده «مارك كازينز» از انگليس برنده جايزه بهترين گلوب بلورين شد. فیلم سال 2024 از جشنواره فیلم کارلووی واری بود.

به گزارش ایسنا، داستان طلاق نروژی “دوست داشتنی” به کارگردانی لیلیا اینگولفسدوتیر برنده جایزه هیات داوران شد و هلگا گورن نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. این فیلم همچنین برنده جایزه فیپرشی (انجمن بین المللی منتقدان فیلم)، جایزه برچسب سینمای اروپا و جایزه بزرگ هیئت داوران کلیسای جهانی شد.

جایزه کارگردانی نیز به نلیسیا لو برای فیلم مشترک سنگاپور/تایوان/لهستان، پیرس تعلق گرفت، داستانی پیچیده درباره خانواده ای که بر اثر یک رسوایی از هم پاشیده شده است.

تون کاس و گیدو پولمنز برای بازی در فیلم «سه روز ماهی» به کارگردانی پیتر هوگندورن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شدند.

به گزارش ورایتی، جشنواره کارلووی واری همچنین به خاطر دستاوردهای سینمایی یک عمر سینمایی «دانیل برول»، «کلایو اوون»، «ویگو مورتنسن» و «ایوان تروجان» از جشنواره کارلووی واری تقدیر کرد.

علاوه بر این، امسال برنامه ویژه ای در جشنواره کارلووی واری برای بزرگداشت فرانتس کافکا رمان نویس مشهور چک با نمایش آثار الهام بخش کارگردانانی چون اورسن ولز، مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی و استیون سودربرگ برگزار شد. با آثار این نویسنده بزرگ.

پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم کارلووی واری بین ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای در جمهوری چک برگزار شد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین