آقا بکیر، جوانترین عضو لاریجانی در کانادا، درد این روزها را تجربه می کند.

آقا بکیر، جوانترین عضو لاریجانی در کانادا، درد این روزها

اخیراً بخش استیناف اداره مهاجرت کانادا لغو مجوز اقامت دائم و اخراج باقر اردشیر لاریجانی، مسئول سابق وزارت بهداشت و برادر علی و آیت الله صادق لاریجانی را تایید کرده است.


انتخابتو: اخیراً اداره استیناف مهاجرت کانادا لغو اقامت دائم و اخراج باقر اردشیر لاریجانی، مسئول سابق وزارت بهداشت و برادر علی و آیت الله صادق لاریجانی از کانادا را تایید کرد. بله، او در سال‌های اخیر به یکی از چهره‌های مهم نظام سلامت تبدیل شده و به نظر می‌رسد اکنون نیاز به بازگشت به ایران و ادامه زندگی دارد.

باقر اردشیر لاریجانی کیست؟

باقر اردشیر لاریجانی چهارمین برادر خانواده لاریجانی و پزشک است. او دارای فوق تخصص غدد است و در سال 2016 با خانواده اش اجازه اقامت کانادا را بر اساس طبقه بندی مهاجرت “مهارت های شخصی” دریافت کرد. طبق اطلاعات به دست آمده، پسر باقر لاریجانی تابعیت کانادا دارد، دخترش که چند سالی است در کانادا زندگی می کند، هم اکنون در آمریکا زندگی می کند و درخواست شهروندی همسرش فاطمه حسن زاده عاملی در حال بررسی است.

وی پنجمین فرزند میرزا هاشم آملی از مراجع تقلید شیعه است. پدرشان که سال ها در نجف اشرف زندگی می کرد، برخلاف عمویشان آیت الله حسن زاده آملی، روحانی بانفوذی به حساب نمی آمد. علی لاریجانی از خانواده هایشان با دختر آیت الله مطهری، سادیک لاریجانی با دختر آیت الله وحید خراسانی و باقر لاریجانی با دختر عمویش فاطمه حسن زاده آملی ازدواج کردند.

آقا بکیر، جوانترین عضو لاریجانی در کانادا، درد این روزها را تجربه می کند.

سعیده حسن زاده آملی خواهر همسر باقر لاریجانی در گفت و گوی قبلی خود گفته بود فرزندان حسن زاده آملی تحصیلات حوزوی خود را نزد پدرشان آغاز کردند. سعیده حسن زاده آملی نیز رساله دکتری خود را با موضوع «عرفان اسلامی» نوشته است. ارتباط سببی و خویشاوندی خانواده لاریجانی با شخصیت های برجسته سیاسی، نظامی و مذهبی باعث شد که خانواده ای تأثیرگذار در سال های پس از انقلاب باشند.

ستون محکم نظام سلامت

باقر لاریجانی برخلاف برادرانش که در نجف به دنیا آمده بودند، در قم به دنیا آمد. وی با سابقه تحصیل در کالج آمریکایی غدد درون ریز، مدتی ریاست دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران را برعهده داشت. وی مدتی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت و مدتی نیز نایب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و در تدوین اسناد ملی بالادستی حوزه سلامت نیز نقش اساسی داشت.

آقا بکیر، جوانترین عضو لاریجانی در کانادا، درد این روزها را تجربه می کند.

آنچه در مورد فعالیت های اداری باقر لاریجانی قابل توجه است این است که وی سال ها به عنوان معاون وزیر بهداشت در دولت های مختلف فعالیت می کرد. با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، وی با حکم سعید نمکی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان معاون وزیر بهداشت منصوب شد. وزیر بهداشت نوشت که از سمت خود استعفا داد. به بیماری همسرش و “نیاز به مراقبت از او”.

باقر لاریجانی در سال 1395 یعنی دو سال قبل از استعفای خود در وزارت بهداشت به دلیل «بیماری همسرش» اقامت دائم کانادا را اخذ کرده بود و عملاً برای مهاجرت به کانادا و اقامت در این کشور آماده می شد. همسر باقر لاریجانی که بحث بیماری وی در سال 2018 مطرح شده بود، اکنون منتظر پاسخ دولت کانادا به درخواست شهروندی وی است.

آقا بکیر، جوانترین عضو لاریجانی در کانادا، درد این روزها را تجربه می کند.

نکته مهم در تبعید باقر لاریجانی این است که باقر لاریجانی پس از اقامت در کانادا بیشتر اوقات خود را در ایران گذراند و تا مهر 1401 تنها 258 روز در کانادا ماند. لاریجانی در مهر ماه 1401، 12 روز مانده به پایان اقامت خود در کانادا، برای تمدید اقامت خود به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرد، اما مطلع شد که حداقل 730 روز از پنج سال گذشته در کانادا نمانده است. باید خاک این کشور را ترک کند. باقر لاریجانی به این حکم اعتراض کرد، اما در نهایت در 5 بهمن 1402 برکنار شد.

وضعیت سکونت، اشتغال و تحصیل افراد تحت تکفل برخی مقامات در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا بارها در ایران مورد توجه عموم قرار گرفته است. پیش از این هاجر چنارانی نماینده نیشابور در مجلس یازدهم گفته بود که 5400 فرزند کارمندان در خارج از کشور زندگی می کنند.


فرش بهشتی_اف پلاس

Shab_F Plus




نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 9.5 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو