جذاب ترین آبشار مازندران

جذاب ترین آبشار مازندران

آنطور که الی گشت در گزارش سلام نو می نویسد، در میان جاذبه های طبیعی و بکر فراوان استان مازندران، آبشار گزو با شکوه و عظمت خود همچون نگینی درخشان می درخشد. این آبشار زیبا که در دل جنگل های انبوه لفور قرار دارد، هر ساله با چشم انداز باشکوه و طبیعت بی نظیرش توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

راه رسیدن به آبشار گزو خودش یک سفر است. عبور از میان درختان بلند و استشمام هوای مطبوع جنگل روح و روان هر مسافری را روشن می کند. پس از طی مسافتی کوتاه، ناگهان صدای غرش آبشار Gezo را می شنوید و منظره ای بی نظیر و باشکوه جلوی چشمانتان می آید.

آبشارهای گوزو، شاهکار طبیعت

آبشار گزو از دو آبشار مجاور به ارتفاع 48 متر تشکیل شده است. اولین آبشار به ارتفاع 5 متر ظاهری ظریف و دلنشین دارد. اما آبشار دوم با 43 متر ارتفاع شکوه متفاوتی را به نمایش می گذارد.

استخری طبیعی با آب های خنک و دلپذیر در پایین آبشار ایجاد شده است و مکانی ایده آل برای شنا و استراحت در گرمای طاقت فرسا تابستان است.

گوزو بهشتی برای دوستداران طبیعت است

جنگل های انبوه و سرسبز اطراف آبشار گزو مکانی عالی برای طبیعت گردی، کوهنوردی و صخره نوردی است. حیواناتی مانند گرگ، پلنگ، خرس قهوه ای، آهو، شغال و روباه در این منطقه به چشم می خورد که تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی است.

فصلی برای هر سلیقه

آبشارهای گوزو در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فردی را ارائه می دهند. در فصل بهار که طبیعت پاک و سرسبز جنگل در اوج طراوت است، تماشای گل های رنگارنگ و صدای پرندگان با طراوت است.

در ماه های تابستان، خنکی نسیم کوهستانی و سایه درختان، دمای هوا را تا حدودی دلپذیر می کند. پاییز منظره بی نظیر آبشارهای گوزو را با رنگ های جادویی خود منعکس می کند.

نکاتی برای یک سفر فراموش نشدنی

  • سفر آبشار گزو به دلیل سختی مسیر برای کودکان و افراد مسن مناسب نیست.
  • قبل از سفر حتما پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید.
  • از کفش و لباس مناسب برای پیاده روی استفاده کنید.
  • لوازم ضروری مانند آب، غذا، دارو و ضد آفتاب را به همراه داشته باشید.
  • به نظافت محیط زیست احترام بگذارید و زباله های خود را جمع آوری کنید.
  • اگر می خواهید شب را سپری کنید، می توانید از چادر استفاده کنید یا در اطراف آبشار به گشت و گذار بپردازید.

آبشار گزو با طبیعتی بکر و دست نخورده مانند بهشت ​​گمشده ای در دل جنگل های مازندران است.

جذاب ترین آبشار مازندران

به گزارش سلامنو