حضور وزیر بهداشت در هفتاد و هفتمین مجمع سازمان جهانی بهداشت

تاکید شهید آیت الله رئیسی در روزهای اخیر بر جوانان

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدحسین نیکنام گفت: بهرام عین اللهی در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت که هر ساله طبق تقویم با حضور 192 وزیر بهداشت کشورهای عضو در ژنو برگزار می شود، حضور خواهد داشت. توسط اعضا ارائه و بررسی خواهد شد و کشورهای عضو این سازمان نظرات خود را در مورد هر سند بیان خواهند کرد. وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه در قالب بیانیه ای نظر خود را درباره 34 سند ویژه مرتبط با نظام سلامت کشور بیان می کند.

وی ادامه داد: اسناد مورد نظر شامل 25 سند در حوزه فعالیت های سلامت، 6 سند در حوزه فعالیت سایر معاونت های وزارت بهداشت و 3 سند در حوزه اداره کل همکاری های بین المللی است. سندی در زمینه ابتکار جهانی بهداشت برای صلح و وضعیت بهداشتی در سرزمین های اشغالی و سند دیگری در زمینه ریشه کنی آبله وجود خواهد داشت.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: علاوه بر موارد فوق، موضوعات دیگری از جمله بودجه و مسائل مالی، وضعیت عضویت اعضا، موضوعات پیشنهادی در نظارت و اجرا نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. هیات مدیره سازمان جهانی بهداشت نیز در کمیته های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع 70 موضوع به صورت سند در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف به ویژه ارمنستان، پاکستان، کوبا، زیمبابوه و چین، وزرای بهداشت گروه پنج کشور و رئیس سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفتگو خواهد کرد. زمینه ای برای تشویق همکاری است.

به گزارش ایمنا، هفتاد و هفتمین اجلاس جهانی سالانه سازمان جهانی بهداشت با شعار «سلامت برای همه، برای سلامت برای همه» از 8 تا 12 ژوئن 1403 در ژنو برگزار می شود و این نشست به ریاست یک هیئت بلندپایه نظام سلامت وزیر بهداشت کشورمان نیز در این نشست حضور خواهد داشت.