«خانواده پدر» هنرمند دیگری را از دست داد

خانواده پدر هنرمند دیگری را از دست داد

به گزارش خبر خبرگزاری انتخابتو؛ آلبرت رودی برنده 2 جایزه اسکار برای فیلم های «پدرخوانده» و «عزیزم میلیون دلاری» در لس آنجلس درگذشت. رودی که یکی از سازندگان فیلم های «قهرمانان هوگان» و «واکر، تکاور تگزاس» نیز بود، 94 ساله بود.

پس از موفقیت کمدی قهرمانان هوگان، رودی فیلم Fauces Little Fauces و Big Halsey و Making It را تولید کرد و پس از آن فیلم The Godfather ساخته فرانسیس فورد کاپولا را ساخت که نامزد 11 جایزه اسکار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آل پاچینو در بیانیه خود گفت: رودی در طول فیلم «پدرخوانده» برای من شخصیت بسیار خوبی بود. حتی اگر آنها من را نمی خواستند، او من را می خواست. او در زمانی که بیش از هر چیز دیگری به ایمان نیاز داشتم به من هدیه داد و هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

او همچنین با کلینت ایستوود کار کرد و فیلم برنده اسکار میلیون دلاری عزیز را در سال 2004 تهیه کرد و به دنبال آن فیلم بعدی اش Cry Macho در سال 2021 ساخته شد.

ایستوود همچنین در بیانیه خود به رودی اشاره کرد و گفت: «او دوست بزرگ من بود و دلم برایش بسیار تنگ خواهد شد.

هیلاری سوانک بازیگر فیلم «عزیزم میلیون دلاری» نیز یاد او را گرامی داشت و گفت: بهترین زمان همکاری با آل بود. او به عنوان یک افسانه در یاد من و دیگران خواهد ماند.

از دیگر فیلم های او می توان به «بزرگترین فاصله»، «ماتیلدا»، «وداع با شاه»، «کفش»، «ماشین معدن»، «زندانیان بهشت»، «کوچولو» و «خرابکاری» اشاره کرد.

دکستر فلچر، کارگردان فیلم «پیشنهاد» که رودی به همراه دخترش الکساندرا تهیه کننده آن بود، گفت: «ال واقعاً یکی از بهترین های هالیوود بود. او یکی از آخرین موهیکان هاست که فیلم های باورنکردنی خلق کرده است که هنوز هم تاثیر و الهام بخش امروز است. او از ابتدا فروتنانه به بالاترین افتخارات در هالیوود رسید.

رودی در مونترال متولد شد، در نیویورک بزرگ شد و در رشته معماری تحصیل کرد.

او در طول دوران حرفه‌ای خود ۲ جایزه سزار از فرانسه، ۲ جایزه دیوید دی دوناتلو از ایتالیا و جایزه فیلم‌نامه‌نویس USC دریافت کرد. او جایزه یک عمر دستاورد جشنواره فیلم شانگهای را دریافت کرد و در سال 2007 به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم زوریخ فعالیت کرد.

به گفته خانواده اش آخرین حرف او این بود: بازی تمام شد اما ما بردیم.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین