در دولت سیزدهم اولویت بیمه سلامت به جوانان است/ 220 میلیارد دلار هزینه درمان ناباروری پرداخت می شود.

در دولت سیزدهم اولویت بیمه سلامت به جوانان است 220

انتخابتو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیمه سلامت اصفهان، محمدحسین صفری با بیان اینکه اولویت اول در بیمه سلامت جوانان جامعه است، گفت: درمان ناباروری برای اولین بار در تاریخ بیمه کشور در محدوده قرار گرفته است. 13. دولت سیاست های کلی نظام در زمینه افزایش جمعیت و پوشش درمان ناباروری را در دستور کار بیمه سلامت قرار داده و بسته های خدماتی مختلف با 90 درصد تعرفه در مراکز دولتی و 90 درصد تعرفه به مردم ارائه می شود. تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز خصوصی

خدمات فوق تخصصی ناباروری، خدمات تصویربرداری، خدمات آزمایشگاهی، داروهای خاص و تجهیزات پزشکی و خدمات جراحی در این قالب تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: سقف تعهدات بسته خدمات FET، IUI، ICSI و IVF برای بیمه شدگان لغو شد، آزمایش های تشخیصی و ژنتیکی سقط های مکرر و بیماران سرطانی نیز تحت پوشش قرار گرفت. حفظ باروری در این بیماران، خدمات بافت تولیدمثلی تخمک و اسپرم (برای زوج هایی که در این راهنما گنجانده شده است) تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

صفری ادامه داد: بیش از 2200 زوج نابارور در طول مراحل درمان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند و اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان بیش از 220 میلیارد ریال برای درمان ناباروری در سال 1402 و 110 میلیارد ریال در سال 1401 پرداخت کرد. .