راز نگهداری از گیاهان آپارتمانی در آب / کدام گیاهان در آب رشد می کنند؟

راز نگهداری گیاهان آپارتمانی در آب/ چه گیاهانی در آب رشد می‌کنند؟

در این روش گیاهان به مدت طولانی به صورت شاخه ای در لیوان های رنگارنگ و زیبا در آب نگهداری می شوند که روشی بسیار جالب و پرطرفدار است. اما نگهداری گیاهان در آب نیازمند توجه به یکسری نکات خاص و مهم است تا گیاه سالم و شاداب بماند و بتوانید از زیبایی آن در خانه لذت ببرید.

به گزارش فرادید، در این مطلب به معرفی نکات مهم و اساسی برای نگهداری گیاهان در آب و همچنین معرفی گیاهان مناسب برای این کار پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید

نکات مهم برای نگهداری گیاهان در آب

1- آب لوله کشی ممنوع است

هرگز از آب لوله کشی مستقیم استفاده نکنید. زیرا حاوی کلر و املاح است و برای رشد گیاه مناسب نیست. برای نگهداری گیاهان در آب بهتر است از آب تصفیه شده یا آب جوشیده سرد شده استفاده کنید. سعی کنید هر دو هفته یکبار آب لیوان را عوض کنید.

2- استفاده از شیشه های رنگی

سعی کنید از شیشه های رنگی و کدر برای نگهداری گیاهان آبزی استفاده کنید. از آنجایی که نور به راحتی از شیشه های سفید و بی رنگ عبور می کند، این مشکل باعث می شود که آب به سرعت کپک بزند و به مرور زمان پوسیده شود.

3- قرار دادن صحیح گیاه در آب

قبل از قرار دادن گیاه در آب حتماً آن را به خوبی بشویید. به یاد داشته باشید که قلمه گیاه نباید با ته گلدان یا شیشه تماس داشته باشد. علاوه بر این، برگ های گیاه هرگز نباید در آب باقی بماند. زیرا این امر باعث پوسیدگی آب و از بین رفتن و پوسیدگی گیاه می شود.

4- استفاده از کود قطره ای

اگر می خواهید گیاه در آب سریعتر رشد کند و ریشه بدهد می توانید از کودهای جلبک دریایی که به صورت قطره ای بوده و طبق دستور عمل می کنند و کودهای بدون خاک مناسب برای گیاهان آبزی استفاده کنید.

5- کاهش آلودگی آب

آب اغلب پس از مدتی راکد پوسیده می شود و به محل مناسبی برای رشد میکروب ها تبدیل می شود که به گیاه شما آسیب می رساند. یکی از راه حل های آسان و کاربردی برای کاهش آلودگی آب، قرار دادن یک تکه زغال سنگ در یک کاسه آب است. به این ترتیب آلودگی موجود در آب حذف و ضدعفونی می شود.

معرفی گیاهان مناسب برای نگهداری در آب

1- آگلونما

2- بامبو

3- آنتوریوم

4- برگ انجیر

5- گندم

6-گلبرگ

7- سینگونیوم

8- برگ بید

9- سبد حصیری

10-پتوس ابلق