راهکارهایی برای پیشگیری از سرطان در اثر سیگار کشیدن/افزایش خطر ابتلا به بیش از 12 نوع سرطان

راهکارهایی برای پیشگیری از سرطان در اثر سیگار کشیدنافزایش خطر

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاثیر سبک زندگی افراد بر ابتلا به انواع سرطان اظهار کرد: سبک زندگی افراد تاثیر بسزایی در بروز سرطان دارد و طبق مطالعات حداقل یک سوم بزرگسالان. تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند. این بیماری به سبک زندگی آنها مرتبط بود.

نقش ژنتیک در بروز سرطان البته غیرقابل انکار است و با توجه به این عامل حتی اگر برخی افراد سعی کنند زندگی بسیار سالمی داشته باشند باز هم احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد اما قطعاً با هم. ترک عادت های ناسالم خطر ابتلا به سرطان را برای افراد کاهش می دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران گفت: عاداتی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش دهد شامل سیگار کشیدن به ویژه دخانیات، چاقی و اضافه وزن، نخوردن سبزیجات و میوه جات، ورزش نکردن و فعالیت بدنی، مصرف الکل و استرس است. نقل شده.

عادلی غربالگری و اطلاع از سابقه خانوادگی را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد و ادامه داد: به گفته محققان علاوه بر سرطان ریه بیش از 12 نوع سرطان دیگر و نزدیک به 30 درصد مرگ و میرها دیده می شود. از سرطان رخ می دهد. با سیگار کشیدن مرتبط است

بسیاری از مردم می دانند که اضافه وزن و چاقی برای سلامت جسمی آنها به خصوص سلامت قلب مفید نیست، اما چاقی و اضافه وزن عامل 14 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان و بیش از 3 درصد افرادی است که به این بیماری مبتلا می شوند. سرطان محسوب می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه طیف گسترده ای از انواع سرطان مانند سرطان های کیسه صفرا، لوزالمعده، سینه و مری با چاقی و اضافه وزن مرتبط هستند، گفت: فعالیت بدنی متوسط ​​می تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان های رایج را 30 تا 50 درصد کاهش دهد.