سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 20:30

سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 2030

از هفته گذشته که بار دیگر نام آمنه السادات ذبیح پور بر سر زبان ها افتاد، به یاد تعدادی از همکاران وی در قسمت خبر 20:30 شبکه دو سیما افتادیم.


انتخابتو: از هفته گذشته که بار دیگر نام آمنه السادات ذبیح پور بر سر زبان ها افتاد، به یاد چند تن از همکاران وی در 20:30 شبکه دو سیما افتادیم. روزگاری عده ای اداره خبر را به دست گرفتند اما حالا هر کدام سرنوشتی متفاوت دارند.

به همین بهانه، صفحه اینستاگرام تی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بان به فعالیت‌ها و عملکرد برخی از خبرنگاران رادیو پرداخت که با این بخش خبری به شهرت واقعی خود دست یافتند. با ما بمان.

آمنه صدات ذبیح پور

سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 20:30

آخرین اتفاق برای او توییتی بود که علیه رئیس جمهور سابق منتشر کرد. ابتدا یکی از وکلای احمدی نژاد و سپس یکی از حامیان احمدی نژاد رویکردی قاطعانه در پیش گرفتند و دعوا به سمت افشای زندگی خصوصی ذبیح پور پیش رفت. ذبیح پور در دوره هشت ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد خبرنگار فعال دولت بود. با این حال آنچه او را به شهرت رساند، سلسله اخباری بود که پس از حادثه 88 منتشر شد. از نمونه‌های اخیر می‌توان به اظهارات سپیده قالیان در اتهام بازجویی و اخاذی اعتراف اشاره کرد که موجب تکذیب و شکایت ذبیح‌پور شد. در شبکه اجتماعی X حضور فعالی دارد و بخشی از جنجال ها از همین جا سرچشمه می گیرد. نمونه اش وضعیت زیر است: ((هیچ وقت معلوم نبود ایران و پاکستان با هم هماهنگ باشند!) از نظر حرفه ای می توان گفت آمنه السادات ذبیح پور شهرت حاشیه ای دارد؛ نه رفتار اصولی گزارشگری.


محمد دلاوری

سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 20:30

او جزو اولین خبرنگارانی است که در ساعت 20:30 به شهرت رسید. این اتفاق برای محمد دلاوری با برنامه «صرفاً اطلاع رسانی» رخ داد که به صورت طنز به نقد موضوعات مختلف پرداخت. او در مقابل مردم ایستاد و نشان داد که می توان از راه دیگری محبوبیت پیدا کرد. (برای اطلاع خبرنگاران فعلی!) علاوه بر این، سبک روایی جسورانه او رنگ و بوی تازه ای به روزنامه نگاری خشک و بی روح تلویزیون داد. او پس از دو سال و نیم از این برنامه و کل حوزه خبر جدا شد و به عنوان مجری برنامه های مختلفی را پخش کرد. معروف ترین آنها «تهران 20» است که دلاوری باز هم با زبان قرمز داوران را به تصویر می کشد. او این روزها میزبان برنامه «بیمیتا» است که موضوع آن مورد تقاضای مسئولان است.


علی رضوانی

سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 20:30

اپیزود «خروج از گودال» در خبر 20:30 نقطه عطف فعالیت علی رضوانی است که در آن به بررسی فرامتن ورزش می پردازد. گزارش انتقادی آنها بدون حادثه نبود. معروف ترین آن واکنش عجیب و آرزوی مرگ سوشا مگانی نسبت به رضوانی بود. این خبرنگار در دورانی که درگیر کرونا بود گفتگوی «بدون تعارف» را با نام های مختلف تهیه کرد. اگر این قسمت را از منظر حرفه ای و بدون توجه به محتوا ارزیابی کنیم، باید آن را موفقیت رضوانی دانست. این در حالی است که برخی سوژه های منتخب کار او را تگ می کنند و عده ای از این حوزه او را متهم می کنند که حسابی منصفانه نیست. گفت و گو با روح الله زم معروف ترین و جنجالی ترین مصاحبه رضوانی در «بدون تعارف» است.


یوسف سلامی

سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 20:30

سلامی این روزها گزارشگر فعال اخبار تلویزیون است. یوسف سلامی در حوزه سلامت و حواشی پزشکی به شهرت رسیده است و گزارش های ویژه بسیاری در دوران کرونا تهیه کرده است. اکنون به مناطق مختلف می رود. مثلاً نزد آیت الله صدیقی می رود یا گزارش عمومی از مشکلات داغ جامعه تهیه می کند. تلاش او این است که امضای متفاوتی داشته باشد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. شاید اگر در حوزه مراقبت های بهداشتی باقی می ماند یا مدلی مانند بخش پیگیری را ادامه می داد، موفق تر بود. سلامی اخیرا در شبکه افق با خود شوخی کرده و با نقل قول از دیگران اظهار نظر عجیبی برای خود کرده است. وای!


کامران نجف زاده

سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 20:30

او از جمله کسانی است که با ساعت 20:30 به شهرت رسید و همچنین سعی می کند مدل روزنامه نگاری جدیدی را در صفحات خبری سیما ارائه کند. کامران نجف زاده بالاخره از عواقب کارش در حوزه سیاسی تلویزیون رهایی یافته و حالا به کلی این عرصه را ترک کرده است. او سال ها به عنوان خبرنگار رادیو در آمریکا بود و وقتی به ایران بازگشت، برنامه اجرا می کرد. برمودا نجف زاده هنوز مجری شش دانگ نشده است اما مشخص است که آرام آرام در اجرای خود به بلوغ می رسد. او همچنین پا به دنیای تبلیغات و بازیگری گذاشت.


ایمان مراتی

سرنوشت متفاوت خبرنگاران معروف ساعت 20:30

او هیچ صلاحیت خاصی در گزارشگری نداشت و آنچه نام او را مشهور کرد به چند نکته بستگی دارد. یکی از آنها مصاحبه با دو متهم حوادث 88 بود که در فضای داغ آن سال موجی شگرف متوجه ایمان مراتی شد. شایعاتی درباره املاک نجومی نیز درباره او منتشر شد و او در مصاحبه ای در این باره توضیح داد. هم با توجه به این شایعه و هم سایر حاشیه ها، مراتی مدت هاست که به عنوان مجری و گزارشگر تلویزیون دیده نمی شود.





نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 9.5 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو