سریال کره ای “از طریق تاریکی”; یک شاهکار روانشناسی متفاوت

سریال کره ای از طریق تاریکی یک شاهکار روانشناسی متفاوت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، «از طریق تاریکی» بر اساس رمانی نوشته کوون ایلیانگ، اولین کارشناس تحقیقات جنایی کره جنوبی، ساخته شده است. این رمان نیز از جنایات واقعی الهام گرفته شده است.

به گزارش فرادید؛ جذابیت خاص این سریال این است که بیشتر بر روی افکار درونی قاتلان زنجیره ای تمرکز دارد و همچنین تاثیر تحقیقات روی آنها را بر کارآگاهان به تصویر می کشد. از این نظر، «از میان تاریکی» یک درام عمیق روانی-جنایی است که تماشاگر را با خود به تاریک ترین و پیچیده ترین لایه های ذهن کارآگاهان و قاتلان می برد.

داستان سریال در دهه 1990 می گذرد. شهروندان سئول پس از یک سری حملات و قتل‌های وحشیانه، گرفتار ترس فلج‌کننده هستند. یک شخصیت مرموز با نام مستعار “کلاه قرمزی” زنان را در خیابان ها تعقیب می کند و آنها را بی دلیل می کشد.

عادت او به حمله تصادفی باعث می شود کارآگاهان نتوانند حرکت بعدی او را پیش بینی کنند. مهمترین سوال این است که چه چیزی او را به قتل سوق داده است؟ پلیس کره برای یافتن پاسخ این سوال تصمیم می گیرد از یک «پروفایلر» یا تحلیلگر جنایی که از پلیس آمریکا تقلید می کند استفاده کند. برای این منظور، گوک یانگ سو، رئیس تیم تجزیه و تحلیل رفتار مجرمانه، سئونگ ها یونگ، یک کارآگاه سابق ساکت، درونگرا اما بسیار باهوش را به تیم خود استخدام می کند. گوک معتقد است که این روش روانی جدید به پلیس کمک می کند تا “کلاه قرمزی” را بگیرد و به قتل های زنجیره ای او پایان دهد. اما یون تائه گو، کارشناس قتل و افسرانش ارزش این رویکرد را زیر سوال می برند و در برابر ورود به چنین قلمرو ناشناخته ای مقاومت می کنند.

اما آیا سونگا یونگ مهارت هایی برای جلب اعتماد همکارانش و کشف رمز و راز درون ذهن قاتلان دارد؟ آیا او آنقدر باهوش است که قاتل را شکست دهد؟ و مهمتر از همه، آیا او تحمل عاطفی برای تحمل این روند را دارد؟

سریال کره ای

یکی از اولین نکات برجسته این سریال شگفت انگیز بودن بازیگران آن است. کیم نام گیل (در نقش سونگ ها جونگ) و جین سون کیو (در نقش گوک یونگ سو) دو بازیگر اصلی این درام هستند که بازی آنها از ثانیه های اول تا آخر کاملاً باورپذیر، حساس و خارق العاده است. آنها تمام فراز و نشیب های احساسی شخصیت ها و روابط پیچیده و متفاوت آن ها را با دیگر شخصیت ها بسیار روان، همدلانه و تاثیرگذار توضیح دادند.

نکته مثبت و برجسته دیگر سریال از تاریکی این است که علاوه بر فضای تاریک و ترسناک پرونده های جنایی، تفاوت ایده ها و روش های کارآگاهان را نیز نشان می دهد، اما در کل سریال گرمی است. و تصویری از روابط صمیمی و همکاری بین اعضای تیم تحلیل رفتار مجرمانه است. این حوزه حس امید و همدلی را در بیننده زنده نگه می دارد و نشان می دهد که مردم می توانند با اعتماد به یکدیگر حتی در تاریک ترین شرایط به دنبال نور و عدالت باشند.

علاوه بر این، این مجموعه به جای اینکه صرفاً بر جنایات انجام شده و روش ارتکاب آنها تمرکز کند، اعماق ذهن قاتلان زنجیره ای را بررسی می کند و انگیزه ها، افکار و احساسات آنها را به گونه ای به تصویر می کشد که مخاطب را به درک عمیق تری سوق دهد. . از تاریکی ذهنشان

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین