سلام اون خانم کی بود و چهارشنبه چیکار کرد؟

سلام اون خانم کی بود و چهارشنبه چیکار کرد؟

روز پنجشنبه ویدئویی از درگیری لفظی هایده حائری بازیگر پیشکسوت با یک افسر پلیس در فضای مجازی منتشر شد.


انتخابتو: روز پنجشنبه فیلمی از درگیری لفظی هایده حائری بازیگر پیشکسوت با یک افسر پلیس در فضای مجازی منتشر شد که در این بیانیه مدعی شد این درگیری پس از اجرای طرح عفاف و حجاب و مقاومت این بازیگر در مقابل دستگیری رخ داده است. از چند دختر جوان البته این موضوعی است که مرکز اطلاع رسانی پلیس آن را تکذیب می کند.

پس هایده حائری دقیقا کیست؟

هایده حائری در سال 1333 در تهران به دنیا آمد. وی نوه آیت الله حائری مازندرانی، نوه آیت الله زاده مرندرانی، برادرزاده طوسی حائری و پسر عموی دوم زین العابدین رهنما و رضا توجد است. سرانجام نوادگانش به کربلای مسلم، تاجر مازندرانی می رسند. خاله طوسی حائری همسر دوم احمد شاملو بود و اولین تجربه نمایشی حائری اجرای اشعار احمد شاملو در تلویزیون ملی ایران بود. همسر او معمار مشهور ایرانی علی اکبر صارمی بود که در سال ۱۳۷۴ درگذشت.

سلام اون خانم کی بود و چهارشنبه چیکار کرد؟
طوسی حائری، نویسنده و مترجم، عمه هایده حائری

هایده حائری مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته تئاتر از دانشگاه ویلیام پترسون نیوجرسی آمریکا دریافت کرده است. وی پس از بازگشت به ایران در دانشگاه فارابی مشغول به کار شد و بازیگری را در ایران با نمایش «بلیت تئاتر و اجرای شش همراه» در سال ۱۳۶۷ آغاز کرد.

داوود رشیدی از طرف پدر پسر عموی پدرش و از طرف مادر پسر عموی مادرش است. هایده حائری وارد حرفه بازیگری شد و در سال 1341 در سن هفت سالگی روی صحنه تئاتر ظاهر شد. حائری 40 سال است که استاد دانشگاه بوده و اکنون بازنشسته شده است. وی در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته «مطالعات هنر» (هنرهای نمایشی) از دانشگاه هنر ایران شد. حائری در سال ۱۳۷۹ سرپرستی برنامه «آموزش و هنر» از شبکه دو را بر عهده داشت. از دیگر فعالیت های هنری او می توان به کارگردانی، اجرای نمایش های مختلف، بازیگری، هیئت داوران جشنواره های مختلف و عضویت در حوزه هنری اشاره کرد.

کارنامه هنری هایده حائری

برخی از بازیکنان به دلیل پتانسیل و استعداد کمتر مورد توجه قرار می گیرند و به سادگی مورد توجه قرار نمی گیرند. هنرمندی مثل هایده حائری که سواد آکادمیکش در بالاترین سطح است، هرگز نباید این گونه مورد توجه اهالی هنر قرار می گرفت. بازیگری که از خانواده ای سرشناس و پرطرفدار است، در کارگاه بازیگری خود با آل پاچینو همکلاسی بود و حالا با انتشار کلیپی کاملا بی ربط به دنیای هنر خبرساز شده است. سینما!

سلام اون خانم کی بود و چهارشنبه چیکار کرد؟

گرگ ها

این سریال اولین کار تاریخی داود میرباقری در تلویزیون بود. این فیلم با بازی علی نصیریان، داوود رشیدی، ثریا قاسمی و دوجین بازیگر توانا باعث شد تا ورود هایده حائری 32 ساله به تلویزیون با اثری مهم همراه شود.

مشارکت در کار موفق مهرجویی

حائری فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم «پرواز ۱۴ خرداد» آغاز کرد و در همان سال به عنوان مشاور بازیگری در فیلم تأثیرگذار «هامون» ساخته داریوش مهرجویی مشغول به کار شد. البته این تنها همکاری حائری با مهرجویی نبود و بعدها در یکی دیگر از کارهای موفق مهرجویی به نام بانو با این کارگردان همکاری کرد.

سفر سبز

اوایل دهه هشتاد و تولیدات مورد استقبال میلیون ها بیننده قرار گرفت. صفر سبز، دانیل وسبرگ و خاله جنی. یکی دیگر از تجربه های مهم و موفق هایده حائری در تلویزیون این بار مقابل دوربین محمدحسین لطیفی بود.

سلام اون خانم کی بود و چهارشنبه چیکار کرد؟

پاور چین

با این حال، Powerchain; این شوخ طبعی موفق و جذاب مدیری است که اوایل دهه هشتاد را برای ایرانیان ماندگارتر کرد. شاید هایده حائری در آثار میرباقری، مهرجویی و لطیفی موفق عمل کرده باشد، اما شهرت او تا حد زیادی مرهون این زنجیره قدرت است. سریالی که بارها و بارها توسط مدیران رسانه ملی تکرار شده تا نقاط ضعف تلویزیون را پر کند. سریالی که نشان می دهد بعضی چیزها هرگز در ذهن مردم تغییر نمی کند!





نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 9.5 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو