شهر بادام هندی ایران کجاست؟

شهر بادام هندی ایران کجاست؟

ایران به دلیل داشتن آب و هوای عالی و تنوع این اقلیم می تواند در تولید و پرورش انواع میوه، خشکبار و سبزیجات موفق باشد. اگر به میوه های خاص علاقه دارید، شهر آووکادوی ایران را بشناسید. با ما همراه باشید تا شهر بادام هندی ایران را بشناسید.

پایتخت بادام هندی ایران کجاست؟

به گزارش دلتامگ، بادام هندی درختی دارد و در واقع میوه ای دارد که در واقع دانه آن میوه است. برای تولید بادام هندی به آب و هوای گرمسیری نیاز است. درخت بادام هندی نیز در این شهر می روید، زیرا میوه ها و آجیل های گرمسیری مانند موز، آناناس یا انبه اغلب در سیستان و بلوچستان یافت می شود، اما از آنجایی که این آجیل به تازگی در ایران تولید شده و به مقدار زیاد در دسترس نیست. شاید کمتر کسی نام این شهر و کشت بادام هندی را در ایران شنیده باشد.

درخت بادام هندی

درخت بادام هندی به طور گسترده در مناطق گرمسیری رشد می کند و همچنین رطوبت بسیار بالایی دارد. بادام هندی در اصل از آمریکای جنوبی، به ویژه برزیل می آید. درخت بادام هندی به آب و هوای با ویژگی های خاص خود نیاز دارد، یکی از این شرایط خاص این است که دما حداقل 25 درجه باشد. این درخت باید حداقل 24 ساعت در روز زیر نور خورشید باشد.

یکی دیگر از عواملی که به رشد این درخت کمک می کند رطوبت است و خاک آن باید مدام مرطوب نگه داشته شود در غیر این صورت خشک می شود یا آسیب می بیند. به همین دلیل پرورش و نگهداری از این درخت در شهر بادام هندی ایران بسیار دشوار است.

از آنجایی که برای تولید انبوه این فندق در ایران تفاوت های آب و هوایی و آب و هوایی وجود دارد، این درخت را نمی توان به مقدار زیاد کاشت، اما با تولید کم در سیستانو بلوچستان کشت می شود. شرایط مرطوب، گرم و آفتابی مانند شهرهای ساحلی مناطق محدودی هستند که به این درخت اجازه رشد می دهند.

مراقبت و رشد درخت بادام هندی

درخت بادام هندی معمولاً تنه ای کوتاه و ارتفاعی بین 10 تا 20 متر دارد و میوه های آن به دلیل لطافت پوست اولیه باید با دقت برداشت شود.

یکی دیگر از عواملی که در پرورش درخت بادام هندی در شهرستان بادام هندی اهمیت ویژه ای دارد این است که باید از کود و خاک مناسب استفاده کرد. این کود عمدتاً باید کود سبک باشد تا بتواند به راحتی رطوبت را منتقل کند.