علائم شایع سرطان استخوان چیست؟

علائم شایع سرطان استخوان چیست؟

انتخابتو، سرطان استخوان یکی از بیماری های جدی است که می تواند هر یک از 206 استخوان بدن را درگیر کند. تشخیص زودهنگام این بیماری می تواند به درمان موثر آن کمک کند. علائم شایع سرطان استخوان:

درد مزمن استخوان

یکی از شایع ترین علائم سرطان استخوان درد مزمن استخوان است. این درد به این دلیل است که سلول‌های سرطانی عملکرد و ساختار استخوان‌ها را مختل کرده و باعث التهاب و درد می‌شوند.

تورم و توده

یکی دیگر از علائم سرطان استخوان تورم است. این نوع التهاب معمولا در نزدیکی ناحیه آسیب دیده رخ می دهد، اما می تواند با آسیب و سایر مشکلات پزشکی مانند آرتریت اشتباه گرفته شود، بنابراین باید برای تشخیص درست علت به پزشک مراجعه کنید. هنگامی که سرطان استخوان‌های نزدیک به پوست مانند بازوها، پاها یا لگن را درگیر می‌کند، تورم بیشتری مشاهده می‌شود.

استراحت سریع

سرطان استخوان استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و سپس به سرعت می‌شکند، در این حالت شکستگی استخوان با ضربه‌ای جزئی یا در حین فعالیت‌های روزانه رخ می‌دهد که به دلیل سلول‌های سرطانی است که یکپارچگی ساختار استخوان را از بین می‌برند و آن را شکننده می‌کنند. نتایج مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به سرطان استخوان بیشتر از دیگران در معرض شکستگی و ضعیف شدن استخوان هستند.

تب و تعریق شبانه

تب و تعریق شبانه ممکن است یکی از علائم سرطان استخوان باشد زیرا سیستم ایمنی بدن در تلاش است با سلول های سرطانی مبارزه کند، فرآیندی که باعث التهاب سیستمیک و تب می شود. تب و تعریق شبانه اغلب با مراحل پیشرفته سرطان استخوان یا گسترش بیماری به سایر قسمت های بدن همراه است.

کاهش تحرک

سرطان استخوان به طور قابل توجهی بر تحرک بدن تأثیر می گذارد، به ویژه زمانی که در استخوان های پا، لگن یا ستون فقرات رخ می دهد، درد و آسیب ساختاری ناشی از سرطان، تحرک را مختل می کند و حتی گاهی اوقات آن را غیرممکن می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد که بیماران مبتلا به سرطان استخوان اغلب به دلیل درد و ضعف در استخوان های آسیب دیده، تحرک کمتری دارند.