عمار محل; گوهر درخشان کشمیر / تور تاریخ و هنر

عمار محل گوهر درخشان کشمیر تور تاریخ و هنر

انتخابتو، به نوشته الی گشت، آمار محل در سال 1862 به دستور راجا آمار سینگ ساخته شد و طراحی آن توسط یک مهندس فرانسوی انجام شد. این عمارت باشکوه زمانی محل سکونت و اداره راجا آمار سینگ بوده و پس از مرگ وی به پسر و همسرش رسیده است. در سال 1976، کاران سینگ، پسر راجا آمار سینگ، تصمیم گرفت عمار محل را به موزه تبدیل کند و گنجینه هنر و تاریخ خود را به نمایش بگذارد.

یک موزه بی نظیر

در موزه عمار محل می توانید بیش از 25 هزار کتاب عتیقه، نقاشی های مینیاتوری ارزشمند هندی، پرتره های سلطنتی، آثار هنری نفیس و بسیاری از گنجینه های دیگر را ببینید. تخت سلطنتی طلایی با وزن 120 کیلوگرم یکی از باشکوه ترین آثار این موزه است.

فعالیت هایی فراتر از مشاهده آثار

علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی و هنری، می توانید در فعالیت های مختلف در عمار محل نیز شرکت کنید. جلسات کتابخوانی، معرفی هنرمندان هندی، نمایش فیلم های ارزشمند و هنرمندانه و بسیاری برنامه های دیگر فرصتی عالی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و هنر هند و کشمیر به شما می دهد.

یک معماری خیره کننده

همانطور که قبلا اشاره کردیم، طراحی عمار محل توسط یک مهندس فرانسوی انجام شده است. به همین دلیل در این عمارت شاهد المان ها و ظرافت های معماری اروپایی به خصوص فرانسوی خواهید بود. استفاده از ماسه سنگ قرمز و آجر قرمز در ساخت عمارت ظاهری قرمز و چشم نواز به عمارت بخشیده است. بسیاری از معماران و گردشگران شباهت عمار محل به قلعه بزرگ فرانسه را تایید می کنند.

یک نگاه منحصر به فرد

عمار محل بر روی ارتفاعات ساخته شده است و منظره ای باشکوه از رودخانه تاوی در کشمیر را به شما ارائه می دهد. ساختمان اصلی دارای سه راهرو است که با ستون های چوبی و سقفی نازک از هم جدا شده اند. در طبقه اول این عمارت، یک تراس بزرگ با پنجره های فرانسوی و عناصر یونانی در طراحی آن، منظره ای باشکوه را ارائه می دهد.

بازدید از اطلاعات

برای بازدید از عمار محل، باید قبل از ورود بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط بسته به فصل و زمان بازدید متفاوت است. توجه داشته باشید که بلیط فقط برای بازدید از تالارها و آثار هنری است، برای شرکت در رویدادهای تفریحی یا حضور در مراسم و جشنواره ها باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

ساعات کاری:

  • آوریل تا سپتامبر: 09:00-13:00 و 14:00-18:00
  • اکتبر تا مارس: 09:00-13:00 و 14:00-17:00

بهترین زمان برای بازدید:

کشمیر در تمام طول سال آب و هوای مطبوعی دارد. با این حال، اگر به دنبال سفری رضایت بخش هستید، ماه های بهار و تابستان را برای بازدید از عمار محل انتخاب کنید. در این فصول می توانید از دیگر جاذبه های طبیعی کشمیر نیز دیدن کنید یا در سفر هیجان انگیز شیکارا شرکت کنید.

نکات:

  • برای شرکت در فعالیت های گردشگری عمار محل حتما برنامه ها را مرور کنید و از زمان برگزاری آن ها مطلع شوید.
  • توجه داشته باشید که امکان بازدید از عمار محل در روزهای بارانی و شرایط بد آب و هوایی وجود دارد.

عمار محل دروازه ای به دنیای تاریخ، هنر و زیبایی بی نظیر کشمیر است. این تور عمارت باشکوه را از دست ندهید و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

عمار محل;  گوهر درخشان کشمیر / تور تاریخ و هنر

به گزارش سلامنو