عواقب مصرف خوراکی الکل های دارویی/ مسمومیت با متانول حتی با مصرف موضعی

عواقب مصرف خوراکی الکل های دارویی/ مسمومیت با متانول حتی با مصرف موضعی

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، مهدی انصاری گفت: اتانول بیشتر در پزشکی و دارویی به عنوان ضدعفونی کننده حلال یا کمک حلال استفاده می شود، همچنین در برخی فرآورده های دارویی برای افزایش حلالیت در آب استفاده می شود. . مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: الکل دارویی به طور کلی در داروخانه ها به عنوان ضدعفونی کننده در دسترس عموم قرار می گیرد، البته می توان از آن سوء استفاده کرد و عده ای از آن به عنوان غذا استفاده می کنند و برخی باورهای غلط از جمله فواید آن برای بیماری های قلبی و عروقی را توجیه می کنند.

مدیرکل آزمایشگاه های سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: هیچ مدرک علمی در خصوص فواید الکل در رابطه با نقش آن در سلامت بیماران وجود ندارد و حتی اسنادی مبنی بر مضر بودن الکل برای بیماران وجود دارد. سلامتی. مشخص شده است که مقادیر کم می تواند مضر باشد و مصرف الکل حتی می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را در افراد افزایش دهد.

انصاری با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی در کشور مشکلاتی دارد و عده ای می توانند مشروبات الکلی تقلبی را وارد بازار کنند، گفت: برای جلوگیری از سوء مصرف الکل در مواقع خوراکی، تولیدکنندگان الکل طبی نیاز به افزودن مواد تلخ دارند. این را هم اضافه کنیم که اگر این الکل ها به صورت خوراکی مصرف شوند، عوارضی مانند آسیب کبدی و کلیوی در مصرف کنندگان به همراه دارند.

مسمومیت با متانول با مصرف موضعی

وی توضیح داد: در حین تولید تولید – محصول در نهایت، برخی از ترکیبات الکلی مانند متانول را می توان همراه با الکل یافت. نباید فراموش کرد که متانول هم به صورت موضعی و هم خوراکی بسیار خطرناک است و اثرات سمی بسیار جدی دارد. فرآیند جعل (ناتوانی در نوشیدن الکل).

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه متانول از طریق مصرف موضعی نیز می تواند مسمومیت ایجاد کند، گفت: به دلیل قیمت بالا نمی توانیم از این ماده به عنوان ضدعفونی کننده سطوح زندگی استفاده کنیم. متانول چندین برابر گرانتر از اتانول است و استفاده از متانول برای مقاصد تقلبی توجیه اقتصادی ندارد.