(عکس) برداشت گران ترین میوه ایران

(تصاویر) برداشت گران قیمت‌ترین میوه ایران

این روزها سلطان گیاهان دارویی با خودنمایی در هوراند سرزمین چهارفصل آذربایجان، کام هوادارانش را شیرین می کند.

به گزارش فارس، سیدرضا تاج الدینی مدیر جهاد کشاورزی منطقه هوراند امروز در نشست با خبرنگاران از آغاز برداشت محصول گرمسیری فیسالیس در مزارع شهرستان هوراند خبر داد و گفت: برداشت فیسالیس (20) سال ها از این محصول در منطقه گرمسیری چایپاره این شهرستان، به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی، پیش بینی می شود تن از آن در این شهرستان جمع آوری و در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: فیسالیس یا گیلاس آسیاب شده یک میوه گرانقیمت استوایی نارنجی است که برای کاهش فشار خون، کاهش وزن، بهبود سلامت چشم و سم زدایی کبد استفاده می شود.

تاج الدینی با بیان اینکه رقم میوه طلایی این میوه عطر بسیار خوبی دارد و به اندازه یک گوجه گیلاسی است، افزود: این رقم در شرایط گرم و مرطوب رشد می کند.

رحیم نعمتی مجری کشت فیسالیس در روستای تازه کند یافت استان هوراند با بیان اینکه هوراند به دلیل شرایط مختلف آب و هوایی می تواند چهار فصل را در اکثر فصول سال تجربه کند، افزود: ظرفیت تولید میوه های گرمسیری مانند فیسالیس و خارج از فصل است. میوه هایی مانند گیلاس در این منطقه افزایش یافته است.

کارشناس فنی کشت فیسالیس گفت: فیسالیس یکی از میوه های گرمسیری بومی آمریکای جنوبی و از خانواده گوجه فرنگی است که رنگ میوه آن شبیه نارنجی، رنگ زرد آن نزدیک به نارنجی و طعم آن مخلوطی از توت فرنگی است. گیلاس و گیلاس. میوه‌های کیوی و آناناس و خواص دارویی فوق‌العاده آن‌ها باعث تکثیر و تولید آن‌ها در برخی مناطق استان آذربایجان شرقی شده و اخیراً در هوراند به‌طور گسترده کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میوه فیسالیس (عروسک پشت صحنه) کاملا با لایه ای کاغذ مانند پوشانده شده است، قابل استفاده در سالاد، مربا، دسر ژله، انگور و یا انواع میوه است و افزود: فیسالیس. مصرف این میوه که به آن گیلاس آسیاب شده نیز می گویند تاثیر زیادی در شادابی و طراوت پوست دارد. Physalis از بدن انسان در برابر خنثی سازی رادیکال های آزاد که باعث بیماری می شوند محافظت می کند. مانند سرطان، حمله قلبی، پروستات، آسم و آلرژی.

وی با بیان اینکه فیسالیس سه برابر لیمو ویتامین C دارد و خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد، افزود: این میوه حاوی ویتامین های B کمپلکس مانند تیامین برای متابولیسم سالم بدن است که خوب است بدانید. همچنین برای پوست و چشم ضروری است و این پکتین موجود در میوه کلسترول را کاهش می دهد، پکتین موجود در فیسالیس به جذب ویتامین C بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه میوه فیسالیس دارای بافتی شبیه گوجه فرنگی و ترکیبی از طعم های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است افزود: این میوه به دلیل قرار گرفتن در لفاف کاغذی عاری از هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا است.

سخنی گفت: فیسالیس سرشار از ویتامین های A، E، C، P و F و املاح معدنی آهن، فسفر، پتاسیم و منیزیم است، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و ضد سرطان است و جدا از خواص دارویی فراوان این میوه، برگ های آن نیز می باشد. و برگ نیز وجود دارد. ساقه آنها همچنین از آن به عنوان دم کرده استفاده می کنند. دم کرده آن در درمان آسم موثر است، این میوه دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده در برابر بیماری های پوستی است. برگ های آن که در درمان مالاریا، هپاتیت، روماتیسم و ​​مشکلات کبدی کاربرد دارد، در شادابی و شادابی پوست و تقویت قوای جنسی تأثیر بسزایی دارد.