قمار و پوکر، مسابقه چک و ضرب و شتم در شب تهران / چرا این فیلم این همه بیننده جذب کرد؟

قمار و پوکر، مسابقه چک و ضرب و شتم در

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، کروکودیل خونی اصطلاحی است در یکی از بازی های محبوب کازینو یا پوکر و عنوان اولین فیلم جواد عزتی در مقام کارگردان نیز بر همین موضوع ساخته شده است. این اصطلاح در پوکر برای کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد استفاده می شود. شخصی که سرش پر از آب است و فرقی نمی کند یکی باشد یا بیشتر. بر این اساس فیلم «تمساح خونین» که این روزها در سینماهای اصفهان در حال اکران است و در انتظار علاقه مندان هنر هفتم است، سرنوشت یک بازی است و برندگان و بازندگان خاص خود را دارد.

ایسنا نوشت: بازی پوکر در مجتمع زیرزمینی، کنترل مسابقات و مبارزات مخفیانه، تعقیب و گریز شبانه، قلدری و دور زدن قوانین رسمی؛ اینها همه وقایعی هستند که لایه های جامعه را تشکیل می دهند و البته نادیده گرفتن آنها به معنای نبودن آنها نیست. ; هنر «تمساح خونین» به یاد آوردن این چهره شهر است.

هومان و پیمان دو دوست ناز، ساده، دست و پا چلفتی، فقیر و بدشانس هستند که شغلشان در پادوآ است. آنها ناآگاهانه درگیر بازی پوکر می شوند که طرف اصلی آن را افراد ثروتمند، باهوش، بی رحم و عصبانی تشکیل می دهد. این فیلم درباره هومان و پیمان است که به طور غیرمنتظره و ناخواسته در میانه بازی پوکر با افراد خطرناک روبرو می شوند و بازی های دیگری که در دل آنها انجام می دهند. در خلال این بازی های نابرابر، «تمساح خونین» رابطه عاشقانه هومن با همسر سابقش و پیمانی که با معشوق خیالی اش بسته است را به تصویر می کشد.

این فیلم داستانی کلیشه ای دارد و پایان آن قابل پیش بینی است. شخصیت ها را به دو دسته تقسیم می کند: خوب و بد! از عشق های تکراری می گوید. موقعیت های غیر منطقی و اغراق آمیز اما خنده دار را به مخاطب نشان می دهد. او با ضرب و شتم های هیجان انگیز خود را تبلیغ می کند و در نهایت از بازیگران محبوب و محبوبی چون جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، الناز حبیبی، مهران غفوریان، سعید آقاخانی، پژمان جمشیدی، هومان حاجی عبداللهی و کامبیز دیرباز استفاده می کند.

ویژگی های ذکر شده نشان می دهد که با یک فیلم کمدی-اکشن و پرمخاطب روبرو هستیم. تمساح خونین که سیمرغ بهترین کارگردانی را در چهل و دومین جشنواره فجر امسال به دست آورد، تمام عناصر یک فیلم مخاطب پسند را در داستان خود دارد. برعکس، این مولفه ها هستند که دلتنگ مخاطب خاص می شوند. مخاطبانی که با ذوق و علاقه خاص تری به سینما می روند فکر می کنند این فیلم ها حرفی برای گفتن ندارند. چطور ممکن است چنین فردی وسط فیلم سینما را ترک کند!

ما با چهره غیرقانونی شهر مواجه هستیم
بیشتر صحنه های این فیلم 106 دقیقه ای به نویسندگی پدرام افشار در شب می گذرد. شبی که حکایت از چهره غیرقانونی تهران دارد اما به هر حال ادامه دارد. بازی پوکر در یک باشگاه زیرزمینی، کنترل مسابقات و ضرب و شتم مخفیانه، تعقیب و گریز شبانه، قلدری و زیر پا گذاشتن قوانین و هنجارهای رسمی برای کسب پول و مقام، اتفاقاتی هستند که لایه های جامعه را شکل می دهند و بدون شک نادیده گرفته می شوند. .

قمار و پوکر، مسابقه چک و ضرب و شتم در شب تهران / چرا این فیلم این همه بیننده جذب کرد؟

یکی از جنبه های مثبت فیلم این است که قسمت پنهان شهر را روایت می کند. این چهره پشت نقاب شهر که نهادها و قوانین رسمی به ویژه نیروی انتظامی و نهادهای قضایی، فعالان اجتماعی و البته هنرمندان سینما در صدد باز کردن آن هستند، مختص تهران نیست.

مسابقه قمار، پوکر، چک و ضرب و شتم در شب های تهران چرا این فیلم اینقدر محبوب شد؟

شب و روز، هر شهر، کشور و محله ای می تواند به مکانی برای ظالمان، مستبدان و جاه طلبان آشکار یا پنهان تبدیل شود. این هنرمند تهرانی در «تمساح خونین» داستان این افراد را بر اساس تجربه و شناختی که از شهرش دارد روایت می کند و زندگی زیردستانی را که چاره ای جز سکوت و اطاعت از آنها ندارند، می گوید.

سینماگران هر شهری مانند اصفهان ما می توانند با بهره گیری از ظرفیت و تاثیر عمیق این هنر، هنجارشکنی ها، قانون گریزی های جامعه را متناسب با سختی های کشور خود نشان دهند و حداقل تلاش کنند تا آن را روشن کنند. دوره. برای نجات قربانیان این بازی ها از زبان هنر سینما.

یکی دیگر از جنبه های مثبت «کروکودیل خونین» این است که زندگی فقیر و غنی و تفاوت طبقاتی بین آنها را نشان می دهد. به خصوص در دوره ای که اقتصاد به قشر بزرگی از جامعه ما مربوط می شود. با این حال می توان گفت روایت «تمساح خونین» از زندگی فقیر و غنی با واقعیت های جامعه امروزی همخوانی ندارد.

اگر علاقه مند به تماشای فیلمی هستید که شامل دغدغه های اجتماعی، کمدی و هیجان باشد، «کروکودیل خونین» انتخاب خوبی برای شماست. اما نگاه این فیلم به مسائل اجتماعی جامعه امروز آنقدرها هم دقیق و حرفه ای نیست و بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین