مجازات سنگین عربستان برای این زائران خانه خدا

مجازات سنگین عربستان برای این زائران خانه خدا

به گزارش انتخابتو، وزارت پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که زائران می توانند بدون مجوز وارد مکه مکرمه، منطقه مرکزی، مشیره، ایستگاه راه آهن حرمین در الراصیفه، مراکز کنترل امنیتی، مراکز ایزوله و ایست های بازرسی امنیتی شوند. زائران مرکز که مجوز لازم را کسب نکنند به جریمه 10 هزار ریالی (بیش از 112 میلیون تومان) محکوم می شوند و این قانون از 2 تا 20 خرداد ماه 93 اجرا می شود.

ایسنا در گزارشی نوشت: این وزارتخانه اعلام کرد: این جریمه مالی برای کلیه افرادی اعم از شهروندان، ساکنان و زائرینی که در مناطق جغرافیایی بدون مجوز حج گرفتار شوند، اعمال می‌شود.

علاوه بر این، افراد غیر شهروند دستگیر شده مشمول اخراج هستند و برای مدت مقرر در قانون از ورود به عربستان سعودی منع شده اند.

این وزارتخانه همچنین بر الزام به رعایت قوانین و مقررات حج تاکید کرد و تاکید کرد که متخلفان برای تکرار تخلفات با جریمه مضاعف روبرو خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: این امر در درجه اول امنیت و آسایش زائران در هنگام اقامه نماز را تضمین می کند.

قانون دولت عربستان سعودی می گوید که نقض قوانین و دستورات حج می تواند منجر به حبس تا 6 ماه و جریمه نقدی تا 50000 ریال سعودی شود.

همچنین افرادی که مجرمان را به خارج از کشور منتقل می کنند پس از اجرای حکم از کشور اخراج می شوند و برای مدت مقرر در قانون از ورود به عربستان منع می شوند و با خطر خروج از کشور نیز مواجه خواهند شد. دو برابر خوب

موسم حج 2024 از شامگاه جمعه 14 ژوئن (25 ژوئن) آغاز و در عصر روز چهارشنبه 19 ژوئن (30 ژوئن) به پایان می رسد.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین