مجموعه تلویزیونی «300» که در ادامه پروژه ضد ایرانی است نیز در حال تولید است

مجموعه تلویزیونی 300 که در ادامه پروژه ضد ایرانی است

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، هالیوود بار دیگر به سوژه غیرایرانی «300» روی آورده و قصد دارد آن را به صورت سریالی انجام دهد.

جزئیات دقیق داستان هنوز در حال بررسی است، اما گفته می شود این سریال پیش درآمدی برای فیلم 300 در سال 2006 است. هنوز نویسنده یا پلتفرمی برای این پروژه مشخص نشده است.

به گزارش مهر – در حالی که مذاکرات همچنان ادامه دارد، زک اسنایدر کارگردان و نویسنده «300» در حال مذاکره برای کارگردانی و تهیه کنندگی اجرایی این سریال است. دبورا اسنایدر، تهیه کننده اجرایی 300، به عنوان تهیه کننده اجرایی بازخواهد گشت و مذاکرات با دیگر فیلمسازان برای بازگشت به این مجموعه ادامه دارد.

«300» که برگرفته از کتاب کمیکی به همین نام نوشته فرانک میلر و لین وارلی است، از فیلم «300 اسپارتی» محصول 1962 الهام گرفته شده است. در این فیلم، پادشاه لئونیداس اسپارت، نیروی کوچکی از سربازان نخبه را علیه ارتش بسیار بزرگتر خشایارشا یکم رهبری می کند. جرارد باتلر در نقش لئونیداس و رودریگو سانتورو در نقش خشایارشا. لنا هدی، دیوید ونهام، دومینیک وست، وینسنت ریگان، تام ویزدام و مایکل فاسبندر دیگر بازیگران این فیلم بودند. این فیلم با وجود اینکه با بودجه 65 میلیون دلاری تولید شده بود، در باکس آفیس جهانی بیش از 450 میلیون دلار فروخت.

2014 300: Rise of an Empire دنباله ای بر فیلم اصلی بود که بر اساس رمان گرافیکی میلر خشایارشا ساخته شد و اسنایدر دوباره فیلمنامه را نوشت اما کارگردانی نکرد. بسیاری از بازیگران مطرح از جمله هایدی و سانتورو نیز در این فیلم بازی کردند. این فیلم کمتر از فیلم اصلی مورد استقبال قرار گرفت و 337 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

تبدیل فیلم ها به سریال های تلویزیونی یکی از ایده های اصلی هالیوود در سال های اخیر بوده است و آمازون اخیراً سریال های پیش درآمد «بلوند قانونی» و «خانم و آقای اسمیت» با بازی دونالد گلاور و مایا ارسکین را سفارش داده است. اپل همچنین در حال آماده سازی مجموعه «راهزنان زمان» است و سریال هایی بر اساس فیلم هایی مانند «جاذبه کشنده» و «زنگ مرده» نیز در دست ساخت هستند.

در حالی که فیلم «300» که به دلیل تکنیک های تولیدش مورد تحسین قرار گرفت، با انتقادات زیادی در زمینه موضوع مواجه شد، راجر ایبرت منتقد سینما گفت که شخصیت های فیلم تک بعدی هستند و بیشتر شبیه کاریکاتور هستند. راجر ایبرت یکی از منتقدانی بود که این فیلم را تجلیل از آرمان های فاشیستی نامید. توماس ویلمن، یکی از اعضای هیئت داوران مجله سینمایی “آرت شوک” نیز گفت که این فیلم “یک فیلم تبلیغاتی خنده دار، ناشیانه و گاهی کودکانه است که هدف آن آموزش استقامت یا اخلاقی سازی در برابر جنگ عراق است” و به نظر می رسد نتیجه یک اتحاد شیطانی و یک ذهنیت فاشیستی شرم آور، و تماشای پرتاب ایرانی ها علیه اسپارتی ها به اشتباه می تواند به گستاخی فیلمنامه نویس بخندد.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین