مشاور پزشکی بهشتی: صنعت سینما امروز تعطیل است/ با سانسور نمی توانیم مشکل را حل کنیم

مشاور پزشکی بهشتی صنعت سینما امروز تعطیل است با سانسور

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، مسعود مزيكيان كانديداي چهاردهمين دوره رياست جمهوري است و امروز چهارشنبه 9 خرداد ميهمان ميزگرد فرهنگي شبكه سيما 2 خواهد بود. وی در این برنامه ضمن تشریح برنامه ها و نظرات خود در حوزه مسائل فرهنگی به سوالات کارشناسان این برنامه نیز پاسخ می دهد.

حسین تعظمی، معلم ارتباطات، معاون سابق وزارت ارشاد و رئیس سابق سازمان سینمایی؛ الهام یاوری، رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ و شهاب اسفندیاری رئیس دانشکده انتشارات از کارشناسان این برنامه هستند.

علاوه بر مسعود بهزیکیان، محمد فضلی جامعه شناس و محمد بهشتی مشاور سابق وزیر نیرو و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی نیز به عنوان مشاور در این برنامه حضور دارند.

مسعود مزیکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میزگردی با سایر نامزدهای انتخاباتی این دوره گفت: من پیامبر. بلایا برای ما اتفاق نمی افتد. با تقوا رفتار کنید و نفس خود را کنترل کنید. شاخص خوب یا بد بودن این است که ببینید مردم در مورد شما چه می گویند. در مورد اینکه چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید منصف باشید. این افراد را با تمام وجود دوست داشته باشید، با آنها خوب رفتار نکنید و مانند یک حیوان وحشی به آنها حمله نکنید.

فرمود: مردم چه در دین و چه در خلقت با شما برابرند. با مردم با مهربانی و شفقت رفتار کنید. وقتی می بخشید هرگز پشیمان نشوید. وقتی می دانید که می توانید باز باشید، با مردم بی ادب نباشید. هرگز نگویید که من دستور هستم و مردم باید از من اطاعت کنند. این ادبیات دل را سیاه می کند، دین را ضعیف می کند و تغییر و تحول را به هم نزدیک می کند. هرتز علی خدا را در یک طرف و مالک و صاحبش را در طرف دیگر قرار می دهد و می گوید: هر چه برای خود می خواهی از خدا بخواه.

محمد بهشتی یکی از دوستان این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به طور مشخص، سبک حکومتی ما ایراداتی دارد و مشکلات امروز ما محصول سوء مدیریت است، قبل از دهه 70 هر کشوری می توانست در قالب قرنطینه اداره شود. از آن به بعد مرزها برداشته شد و متأسفانه از آن به بعد زیر بار تحولات قرار نگرفتیم و می خواهیم کشور را با مدل قرنطینه ای اداره کنیم سیل ادامه دارد، اما در حوزه سمعی و بصری هم وضعیت به همین منوال است.

نکته مثبت این است که در صورت رعایت اصول، توانسته ایم در گیشه بسیاری از کشورها حضور داشته باشیم. ترکیه و کره جنوبی در سکوی فرهنگی ما هستند و ما فرصت ها و فرصت های بزرگی را که داشتیم از دست داده ایم. ما نتوانستیم موفقیتی کسب کنیم و بزرگترین آسیب را به کشورمان زدیم. “مدیریت در شرایط غیر قرنطینه ای انجام می شود.”

همسفر این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در شرایط قرنطینه با ممنوعیت و سانسور مدیریت می کنید، در شرایط غیر قرنطینه موضع شما حمایتی است. نهاد ذی صلاح یعنی وزارت ارشاد ضابط قوه قضائیه و سفیر نهادهای امنیتی در قبال هنرمندان شد.

بهشتی گفت: ما حتی آثار موجود را مبتذل نمی‌دانیم، آنها ابتذال را خجالت می‌کشند. گفت. ما با سوء مدیریت این شرایط را ایجاد کردیم. به گواه تاریخ پیش از انقلاب، کشور ما مستعدترین کشور در تولید فرهنگی بود. صنعت سینما امروز تعطیل است. او را نمی توان نماینده چهار سینمای معروف دانست. باید بپذیریم که شرایط قرنطینه تمام شده است. ما نمی توانیم با سانسور مشکلات را حل کنیم. چرا هنرمندان ما باید حرکت کنند؟ سرمایه هنگفتی را از دست دادیم. بازنگری در این سیاست ها و ایجاد یک مدل مدیریتی جدید مهم است. ما فرصت های زیادی را از دست دادیم، اما هنوز هم می توان مسیر را تغییر داد.

در حال تکمیل است…

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین