کارگروهی برای پیشگیری و مبارزه با سقط جنین عمدی تشکیل شد

کارگروهی برای پیشگیری و مبارزه با سقط جنین عمدی تشکیل

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدصابر جباری با اشاره به اینکه ششمین جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با سقط جنین عمدی در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، خاطرنشان کرد: چندگانهموارد و موارد ناشی از درمان ناباروری الیگوهیدرآمنیوس باید با همکاری سازمان پزشکی قانونی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دبیرخانه ستاد ملی جماعت در چارچوب موازین شرعی و قوانین مربوطه از جمله ماده 56 قانون حمایت از خانواده و جوانان آغاز شود.

در راستای تحقق اهداف ماده 56 قانون حمایت از خانواده و جوانان، کارگروه پیشگیری و مبارزه با سقط جنین عمدی در سال 1402 در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

رئیس مرکز سلامت جمعیت، جوانان، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: یکی از مهمترین تصمیمات ششمین جلسه این کارگروه، تقویت همکاری و تعامل بین معاونت درمان و معاونت درمان است. مدیر کل بمنظور اجرای مقررات حقوقی، املاک و مستغلات در حل مسائل مربوط به تهیه گزارش تخلفات سقط جنین عمدی و همچنین اتخاذ تصمیمات قضایی بر اساس تبصره ۴ ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانان. ابطال پروانه پزشكی یا مادر یا داروخانه ای که تجهیزات سقط جنین را فراهم می کند یا بر سقط جنین غیر از روش های توضیح داده شده در این مقاله نظارت می کند.

جباری ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در یکی از جلسات صبحگاهی معاونت درمان ریاست جمهوری از اساتید دست اندرکار این موضوع دعوت شود تا اهمیت موضوع به منظور ایجاد حساسیت در دانشگاه ها یادآوری شود. دانشکده های علوم پزشکی کشور به مدیران نظارت بر درمان در سراسر کشور.

دبیر هیئت مامایی و سلامت باروری نیز به منظور تسریع در روند بازآرایی محتوای درس بهداشت و تنظیم خانواده مرتبط با مامایی و تغییر عنوان آن به باروری و جمعیت سالم به این جلسه دعوت شد.