گنج کشف شده در کشتی غرق شده

گنج کشف شده در کشتی غرق شده

کاوشگران گنجینه ای از آثار باستانی را در اعماق دریای چین جنوبی کشف کرده اند.

به گزارش ایسنا، غواصان بیش از 900 اثر تاریخی را از لاشه کشتی دو قرنی که در اعماق دریای چین جنوبی غرق شد، کشف کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دولت چین، “لایو ساینس” در اکتبر 2022 نوشت که محققان بقایای یک کشتی را در عمق 1500 متری از سطح دریا و در نقطه ای از دریا که از شمال به شمال می رود، کشف کردند. چین از غرب با ویتنام و از شرق با فیلیپین همسایه است.

این دو کشتی غرق شده که قدمت آن به سلسله مینگ (1644-1368 پس از میلاد) برمی گردد، در 1.5 متری سواحل سانیا، شهری در جزیره هاینان چین غرق شدند.

در سال 2023، محققان پروژه طاقت فرسا نقشه برداری و کاوش مکان ها را با استفاده از یک زیردریایی در اعماق دریا به نام Deep Sea Warrior آغاز کردند.

یان یالین، مدیر بخش باستان شناسی اداره میراث فرهنگی ملی چین (NCHA)، در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال 2023 گفت: “ویرانه ها به خوبی حفظ شده اند و آثار تاریخی زیادی در آنها پیدا شده است.”

اکنون محققان از تجهیزات غواصی در اعماق دریا برای اکتشاف لاشه استفاده کرده اند. گویا در یکی از این کشتی ها سکه های مسی و همچنین مقدار زیادی ظروف چینی و سفالی کشف شده است.

محموله این کشتی از شهر «جینگ دیژن» معروف به پایتخت محصولات چین بارگیری شد. در کشتی دوم 38 اثر تاریخی از جمله اشیاء سفالی و چینی و شاخ گوزن پیدا شد.

جزئیاتی در مورد دلیل غرق شدن این کشتی ها فاش نشده است.