مصرف سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، ریوی و سرطان را افزایش می دهد

مصرف سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، ریوی و سرطان را افزایش می دهد

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدبهزاد ولی زاده در خصوص تولید و مصرف محصولات جدید دخانی گفت: یکی از ترفندهای صنعت دخانیات عرضه محصولات جدید دخانی است. همان سیگارهای الکترونیکی، سیستم های سیگار الکترونیکی (شخص خیلی مهم) و سیستم های گرمایش تنباکو به عنوان محصولات ایمن.

به لطف فریب ها و ترفندهای صنعت دخانیات، جوانانی که برای اولین بار با محصولات دخانی آشنا می شوند، به راحتی به نیکوتین معتاد می شوند و مصرف کننده دائمی محصولات دخانی می شوند.

رئیس دبیرخانه اداره کل مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای حفظ جوانان از آسیب ها و آسیب های ناشی از مصرف دخانیات ممنوعیت کامل تبلیغات است، تصریح کرد: دخانیات. صنعت با استفاده از روش‌های مختلفی مانند تولید محصولات جدید با سلیقه‌های مختلف، تبلیغات گسترده در سریال‌های تلویزیونی، جوانان را گمراه می‌کند.

ولی زاده تصریح کرد: بازارهای عرضه محصولات دخانی جوانان و جوانان را به دام می اندازد، نیمی از مصرف کنندگان این محصولات هزینه می کنند و فعالیت ها و اقدامات بازاریابی با هدف جذب جوانان و مصرف کنندگان است.

سیگار الکترونیکی و خطر عفونت بیماری های قلبی، ریوی و سرطان

وی با بیان اینکه رایحه های جذاب و استفاده از اسانس های ویژه ای که جوانان در دخانیات و فرآورده های نیکوتینی استفاده می کنند عاملی است که جوانان را به استفاده از این فرآورده ها ترغیب می کند، تصریح کرد: ترویج محصولات جایگزینی که خطر کمتر و مضرتر یا پاکیزه تر به جای سیگار دارند. یکی دیگر از ترفندهای صنعت دخانیات.

رئیس دبیرخانه ملی کنترل دخانیات وزارت بهداشت تاکید کرد: وجود گلیسیرین در محلول سیگار الکترونیکی با آسیب رساندن به کیسه های هوایی در ریه ها خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد و هیچ نوع تنباکوی بدون دود جایگزین مطمئنی نیست. برای سیگار کشیدن

ولی زاده خاطرنشان کرد: استفاده از محصولات جدید دخانی مانند سیگار و قلیان الکترونیکی شخص خیلی مهم فرآورده های گرم کننده سیگارهای بدون دود خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و ریوی را افزایش می دهد و باعث سرطان دهان، زبان، لثه، مری و لوزالمعده می شود.

وی ادامه داد: استفاده از محصولات جدید دخانی مانند سیگار و قلیان الکترونیکی شخص خیلی مهم محصولات گرم کننده سیگارهای بدون دود باعث بیماری لثه، پوسیدگی و از دست دادن دندان می شوند. محصولات جدید تنباکو حاوی نیکوتین هستند و بسیار اعتیاد آور هستند.

آسیب هایی که تنباکو به محیط زیست وارد می کند

رئیس دبیرخانه ملی مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت، مواد شیمیایی سمی و میکروپلاستیک های موجود در ته سیگار و ضایعات سیگارهای الکترونیکی را یکی از عوامل آلودگی محیط زیست عنوان کرد و گفت: میکروپلاستیک ماده موجود در فیلتر سیگار ماده ای غیر قابل تجزیه است و پس از بلعیده شدن توسط آبزیان در سواحل دریاها و اقیانوس ها باعث ایجاد آلودگی در زنجیره غذایی می شود.

ولی زاده با بیان اینکه صنعت دخانیات با تولید 84 میلیون تن گازهای گلخانه ای معادل دی اکسید کربن باعث تغییر اقلیم در جهان می شود، گفت: سالانه 200 هزار هکتار از اراضی زیر کشت توتون و 600 میلیون اصله درخت از بین می رود. . تولید تنباکو در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه کشت تنباکو باعث آلودگی و فقر خاک می شود، گفت: ته سیگار فراوان ترین نوع زباله پلاستیکی در جهان است که سالانه حدود 770 تن زباله سمی تولید می کند. سالانه 4.5 تریلیون فیلتر سیگار به شهرها، پارک ها، سواحل و رودخانه ها ریخته می شود. مافیا منابع آب، خاک و مواد غذایی آلوده هستند و 5 درصد از کل جنگل زدایی در جهان ناشی از کشاورزی و تنباکو است.

رئیس دبیرخانه ملی مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت افزود: سالانه ۲۲ میلیارد مترمکعب آب برای تولید فرآورده های دخانی در دنیا مصرف می شود و بیش از ۷ هزار ماده شیمیایی به دلیل استعمال دخانیات وارد محیط زیست می شود. 70 مورد از آنها سرطان زا هستند.