مصرف هندوانه در فصل گرما راه موثری برای خنک نگه داشتن بدن است.

مصرف هندوانه در فصل گرما راه موثری برای خنک نگه

انتخابتو، اهمیت آب برای بقا و بهبود عملکرد بدن غیرقابل انکار است، یکی از بهترین راه های تامین آب بدن، مصرف مواد غذایی با محتوای آب بالا است، میوه ها از جمله مواد غذایی سرشار از آب هستند فیبر موجود در آنها تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت بدن دارد، هندوانه یکی از این میوه هاست که خواص زیادی برای سلامتی انسان دارد.

در ضمن، هندوانه میوه ای مغذی و خوشبو است که تقریباً 92 درصد آن را آب تشکیل می دهد، با خوردن هر تکه هندوانه می توانید مقدار قابل توجهی ویتامین های A، C، B6 را دریافت کنید. لیکوپنپتاسیم، ضد بدن خود را با اکسیدان و اسیدهای آمینه تامین می کنید، به علاوه این میان وعده تابستانی خوشمزه بدون چربی است، حاوی سدیم بسیار کمی و تنها 40 کالری در هر فنجان است و برای آبرسانی به بدن در فصل گرما بسیار مفید است.

فواید هندوانه برای کودکان

هندوانه میوه ای سالم و مفید برای سلامتی کودکان است با توجه به اینکه هندوانه حاوی مقدار زیادی آب، الکترولیت و فیبر است، مصرف آن می تواند به حفظ آب بدن کودکان، حفظ سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از بیماری های مختلف کمک کند. هندوانه برای کودکان شامل:

آبرسانی: هندوانه منبع بسیار خوبی برای آب است و مصرف آن می تواند به هیدراته ماندن کودکان و جلوگیری از کم آبی و الکترولیت ها کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی: هندوانه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک می کند و از بیماری های عفونی جلوگیری می کند.

حفظ سلامت دستگاه گوارش: هندوانه حاوی مقدار زیادی فیبر است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش مشکلاتی مانند یبوست کمک می کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف هندوانه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان مانند سرطان سینه و پروستات کمک کند.

مواد مغذی موجود در هندوانه چیست؟

هندوانه میوه ای خوش طعم و رنگارنگ و حاوی انواع مواد مغذی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

این: بیشترین محتوای هندوانه آب است و تقریباً 90 درصد آن آب است. بنابراین هندوانه را می توان حفظ کرد هیدراتاسیون بدن کمک می کند.

ویتامین C: هندوانه سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به حفظ سلامت پوست، استخوان ها، دندان ها و بافت های بدن کمک می کند.

فیبر: هندوانه حاوی فیبر محلول است که می تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و کاهش خطر بیماری های گوارشی مانند یبوست و بیماری های روده کمک کند.

پتاسیم: هندوانه سرشار از پتاسیم است که به عنوان یک ماده معدنی مهم در حفظ سلامت قلب و عروق عمل می کند.

لیزوپن: هندوانه هست لیزوپن این یک آنتی اکسیدان قوی است و ممکن است به مبارزه با بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند.

ویتامین A: هندوانه حاوی ویتامین A است که به حفظ سلامت چشم، ایمنی بدن و پوست سالم کمک می کند.

مواد معدنی: هندوانه حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم و روی است که به سلامت استخوان ها، دندان ها و سایر بافت های بدن کمک می کند.

آب هندوانه را با معده خالی ننوشید

آب هندوانه منبع ویتامین ها و مواد مغذی است که خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. مهمترین آنها دفع سنگ کلیه و پاکسازی کبد است. اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول روز آب کمی مصرف می کنید، آب هندوانه برای شما مفید خواهد بود. به شما کمک می کند نیازهای بدن شما برآورده شود.

مصرف آب هندوانه بعد از غذا باعث بروز مشکلات زیادی در هضم غذا می شود و اجازه نمی دهد مواد مغذی گرفته شده از غذا جذب بدن شود. مصرف آب هندوانه با معده خالی و بعد از ورزش توصیه نمی شود. نوشیدن آب هندوانه با معده خالی و بعد از ورزش ممکن است باعث مشکلاتی در دستگاه گوارش شود، زیرا ورزش با معده خالی و معده گرم است و آب هندوانه ساختاری سرد دارد.

خواص درمانی هندوانه برای سلامتی

هندوانه سرشار از مواد مغذی است. ضد اکسیدان ها، آمینو اسیدها و ویتامین ها برای بدن ضروری هستند و مصرف آنها به سلامت ما کمک می کند. مزایای سلامتی این میوه تابستانی محبوب عبارتند از:

۱. سلامت قلب

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از لیکوپن تحقیقات نشان می دهد که مواد موجود در هندوانه سلول ها را از آسیب های مختلف محافظت می کند و در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر است و بیان می شود که مصرف عصاره هندوانه در کاهش فشار خون در بزرگسالان و افراد چاق بسیار موثر است.

۲. خواص ضد التهابی

حاوی هندوانه کولین و مصرف آن در کاهش التهاب مزمن تاثیر دارد، خواص ضد التهابی هندوانه نه تنها برای مبتلایان به آرتریت مفید است، بلکه زمانی که بیمار می شویم، استرس می گیریم یا سیگار می کشیم سلول های ما آسیب می بیند و بدن ما ملتهب می شود، این نوع التهاب است. التهاب سیستمیک نامیده می شود و غذاهای دارای خواص ضد التهابی مصرف آن به بدن کمک می کند تا از این وضعیت خلاص شود.

۳. تامین آب

هندوانه به هیدراتاسیون کلی بدن کمک می کند و این بهترین ویژگی آن است. متخصصان تغذیه معتقدند زمانی که هندوانه را در برنامه غذایی خود قرار می دهید، می توانید 20 تا 30 درصد از مایعات ضروری بدن خود را تامین کنید، آب هندوانه پر از الکترولیت است و به همین دلیل مصرف می شود. از گرمازدگی جلوگیری می کند.

۴. به هضم غذا کمک می کند

هندوانه حاوی فیبر است و مصرف آن باعث تسهیل هضم می شود مصرف مداوم هندوانه باعث می شود دستگاه گوارش به طور منظم کار کند و سلامت آن را تضمین کند.

مصرف هندوانه در فصل گرما راه موثری برای خنک نگه داشتن بدن است.

۵. سلامت پوست و مو

یک لیوان هندوانه خرد شده حاوی یک چهارم ویتامین A مورد نیاز برای مصرف روزانه بدن است. ویتامین A تاثیر زیادی بر سلامت پوست دارد و رطوبت پوست و مو را تامین می کند و تولید و رشد سالم سلول های کلاژن جدید را تضمین می کند. الاستین علاوه بر این، ویتامین C موجود در هندوانه از رشد کلاژن سالم حمایت می کند.

۶. کاهش درد عضلانی و افزایش انرژی

تحقیقات نشان می دهد که ورزشکارانی که هندوانه مصرف می کنند، درد عضلانی کمتری را نسبت به سایرین تجربه می کنند. نوشیدن آب هندوانه قبل از تمرین شدید در کاهش ضربان قلب و درد عضلانی روز بعد موثر است. سیترولین و آرژنین به بهبود عملکرد گردش خون کمک می کند و این تأثیر را بر بدن ورزشکاران نشان می دهد.

۷. پیشگیری از سرطان

هندوانه مانند سایر میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان است و در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است. هندوانه یکی از غنی ترین منابع طبیعی است. لیکوپن در نتیجه مصرف این میوه می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات موثر باشد.