معرفی انواع غذاهای خوشمزه مدرسه + آموزش

معرفی انواع غذاهای خوشمزه مدرسه آموزش

یکی از مشکلاتی که مادران هنگام شروع مدارس با آن مواجه هستند، تهیه غذای مدرسه برای فرزندانشان است. زیرا باید غذاهایی را انتخاب کنند که سالم باشد، انرژی مورد نیاز فرزندانشان را تامین کند و مهمتر از آن خوشمزه باشد تا بچه ها بتوانند آن ها را بخورند و بهانه ای برای نخوردنشان نداشته باشند. با توجه به سختی این انتخاب تصمیم گرفتیم در این مطلب از انتخابتو لیستی از تنقلات لذیذ برای مدارس بچه ها را ارائه کنیم تا این دغدغه شما مادران را برطرف کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ایده های جالب ما را در اختیار داشته باشیم. برای شما.

نکاتی برای تهیه غذای مدرسه

قبل از اینکه به ارائه غذاهای خوشمزه برای مدرسه بپردازیم، می خواهیم چند نکته را به شما اطلاع دهیم:

  • ابتدا تعادل را حفظ کنید: سعی کنید غذاهایی را انتخاب کنید که ترکیبی از مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدن از جمله پروتئین، چربی های سالم، کربوهیدرات ها و ویتامین های مختلف باشد.
  • دوم، از ذائقه کودک خود در غذا غافل نشوید: سعی کنید علاوه بر در نظر گرفتن سلامت غذایی که فرزندتان می خواهد، به ذائقه او نیز توجه کنید و ناهار مدرسه را بر اساس آن تهیه کنید.
  • سوم، به دنبال تنوع باشید: بچه ها عاشق امتحان کردن چیزهای جدید هستند، بنابراین با ارائه طعم ها، بافت ها و رنگ های مختلف غذا خوردن را سرگرم کننده کنید.
  • چهارم، غذا را به میزان لازم بگذارید: به اندازه ای که فرزندتان می خواهد غذا بیاورید (نه کم، نه زیاد).

آموزش غذاهای خوشمزه برای مدرسه

در زیر لیستی از 15 تنقلات خوشمزه برای مدرسه کودکان را به اشتراک گذاشته ایم که می توانید برای فرزند دلبندتان تهیه کنید. بسیاری از غذاهای موجود در این لیست سرشار از مواد مغذی هستند و می توان آنها را در عرض چند دقیقه تهیه کرد.

1. ساندویچ سیب و کره بادام زمینی

بیایید با طعمی متفاوت شروع کنیم. شما همیشه از نان برای تهیه ساندویچ کره بادام زمینی استفاده کرده اید، این بار به جای نان، سیب را انتخاب کنید. ترکیب کره فندق و سیب نه تنها خوشمزه و سیر کننده است، بلکه میان وعده ای سرشار از فیبر و پروتئین است.

برای جذابیت بیشتر می توانید روی آن شاه بلوط، دانه چیا یا فندق خرد شده بپاشید.

2. هوموس

هوموس غذایی خوشمزه و مقوی است که از نخود پخته، روغن زیتون، آرد، آبلیمو و سیر له شده تهیه می شود. این غذا بخش اصلی فرهنگ غذایی کشورهای خاورمیانه را تشکیل می دهد و در سراسر جهان بسیار محبوب است. با توجه به طعم لذیذ و خواص هوموس، می تواند گزینه مناسبی برای ناهار مدرسه باشد. ویژگی های آن عبارتند از:

  • هوموس حاوی مقدار زیادی پروتئین است که برای ساخت بافت های بدن و حفظ سلامت عضلات بسیار مهم است.
  • این حاوی فیبر رژیمی است که به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک می کند و احتمال افزایش قند خون را کاهش می دهد.
  • حاوی مواد معدنی زیادی مانند آهن، منیزیم، فسفر و مس است که برای سلامت استخوان، ماهیچه و سیستم عصبی مهم هستند.
  • مواد معدنی موجود در هوموس ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی را در سنین بالا کاهش دهد.
  • همچنین به عنوان یک غذای مناسب برای کاهش وزن شناخته می شود. زیرا سرشار از فیبر و پروتئین است که باعث افزایش احساس سیری می شود.

برای خوراکی کردن هوموس برای کودکان می توانید آن را با نان تازه یا خیار و گوجه فرنگی سرو کنید. برای تهیه دسر یا ساندویچ هم می توانید از هوموس استفاده کنید.

3. توپ های شکلاتی

با ترکیب شکلات با غذاهایی مانند جو، خرما و فندق می توانید توپ های شکلاتی درست کنید. با توجه به اینکه تقریباً همه کودکان و نوجوانان به شکلات علاقه دارند، می توان این غذای خوشمزه را به لیست وعده های غذایی مدارس اضافه کرد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که از آنجایی که قند و چربی آن نسبتاً زیاد است، بهتر است آن را در مقادیر معقول و با غذاهای سالم تری مصرف کنید.توپ شکلاتی - یک میان وعده خوشمزه برای مدرسه

4. پودینگ چیا و کره بادام زمینی

دانه‌های چیا (که شبیه تخم‌مرغ در شربت هستند) مملو از مواد مغذی مورد نیاز نوجوانان و کودکان از جمله پروتئین، چربی‌های سالم، منیزیم، کلسیم، منگنز و فسفر هستند، بنابراین می‌توانید برای یک صبحانه کامل یا میان‌وعده‌ای مفید روی آنها حساب کنید. حتما در اسرع وقت یک غذای خوب و خوشمزه میل کنید.

برای تهیه این غذای خوشمزه برای مدرسه، در مرحله اول دانه چیا را در ظرف مناسبی بریزید، شیر، عسل و شربت وانیل را اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را به مدت نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید. در نهایت کاسه پودینگ را از یخچال خارج کرده و نیمی از محتویات آن را در ظرف مناسبی بریزید.

5. مافین سبزیجات، پنیر و تخم مرغ

مصرف تخم مرغ در تامین پروتئین و ویتامین D مورد نیاز بدن کودکان مهم است. اما از آنجایی که بسیاری از کودکان از خوردن تخم مرغ خودداری می کنند، باید بهانه های متفاوت و جذابی برای اضافه کردن تخم مرغ به برنامه غذایی هفتگی آنها بیابید. به همین دلیل است که مافین تخم مرغی انتخاب هوشمندانه ای برای افزودن تخم مرغ به میان وعده های کودکان است.

مراحل تهیه مافین سبزیجات، پنیر و تخم مرغ به شرح زیر است:

  1. فر را با دمای 180-200 درجه گرم کنید و شش قالب مافین را در آن قرار دهید.
  2. هویج را خرد کرده و با حلقه های کدو حلوایی، نخود فرنگی و 2 قاشق غذاخوری آب در مایکروویو قرار دهید.
  3. تخم مرغ ها را با هویج پخته شده و پنیر فتا خرد شده مخلوط کنید. سپس قالب های مافین را با روغن چرب کنید و مخلوط را داخل آن ها بریزید.
  4. ظرف ها را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را از فر خارج کرده و به مدت 2 دقیقه در دمای محیط قرار دهید. در نهایت مافین ها را با استفاده از چاقو از ظرف خارج کنید.
  1. مافین سبزیجات، پنیر و تخم مرغ - میان وعده برای مدرسه

6. تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز منبع عالی پروتئین، چربی های سالم و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. انتخاب تخم مرغ آب پز در تغذیه مدرسه انرژی و سلامت کودک شما را تضمین می کند. برای تنوع بیشتر، سعی کنید تخم مرغ آب پز را با میوه های تازه یا کراکرهای سالم ترکیب کنید و یک میان وعده خوشمزه و مقوی به کودک خود بدهید.

7. پارفی ماست یونانی با انواع توت ها و گرانولا

ماست یونانی منبع عالی پروتئین و کلسیم برای سلامت استخوان ها است. بهترین راه برای افزایش لذت و سیری این ماست این است که آن را با گرانولا و توت فرنگی تازه ترکیب کنید تا یک پارفه لایه لایه با شیرینی و لذیذ درست کنید. این ترکیب بی نظیر می تواند غذایی خوشمزه و وسوسه انگیز برای کودکان باشد.

ماست همیشه یونانی - 1.5 کیلوگرم
34%

۱۰۹۸۰۰

۸۸۱۰۰ به مرد

پارفه ماست یونانی با انواع توت ها و گرانولا - غذای مدرسه

8. سیخ پنیر، سیب و انگور

مکعب های پنیر به سیخ، انگور قرمز یا سبز و تکه های سیب تنها در چند دقیقه برای ایجاد یک میان وعده غنی از مواد مغذی و مناسب برای نوجوانان. به جای این ترکیب می توانید از غذاها و میوه های دیگری که کودکتان دوست دارد استفاده کنید.

پنیر فتا دوشه هراز - 400 گرم

9. مافین بلغور جو و موز

بیشتر کیک ها با شکر و آرد سفید درست می شوند. هر دوی اینها مضر هستند و باید در رژیم غذایی جوانان محدود شوند. با این حال، این مافین با مواد مفیدی مانند موز، جو دوسر و ماست یونانی درست می شود و شیرینی طبیعی دارد. به همین دلیل یک دونات بسیار سالم و مناسب برای کودکان و نوجوانان به حساب می آید.

چگونه تهیه می شود:

  1. فر را روشن کنید و از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید.
  2. مواد خشک (پرک های جو دوسر، بکینگ پودر، دارچین، جوز هندی و نمک) را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.
  3. مواد خیس (پوره موز، تخم مرغ و شیر) را در ظرف دیگری خوب مخلوط کنید.
  4. مواد مرطوب را به مواد خشک اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید.
  5. این مخلوط را به طور مساوی در 12 قالب کیک بریزید (قالب های کیک را از قبل چرب کنید).
  6. روی هر کدام از مواد رویه دلخواه (شکلات چیپسی و …) بپاشید.
  7. قالب ها را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید.
  8. بعد از اینکه کمی خنک شدند مافین ها را از قالب خارج کنید.
  9. مافین ها را می توان در ظرف دربسته ای در یخچال به مدت چند روز نگهداری کرد.

10. ساندویچ کره بادام زمینی و موز

اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه برای کودک خود هستید، از ساندویچ کره بادام زمینی و موز غافل نشوید. این ساندویچ خوشمزه با ذائقه کودک شما مطابقت دارد و انرژی مورد نیاز او را در طول روز تامین و تقویت می کند. همچنین برای حفظ حافظه و حفظ سلامت اعصاب بسیار مناسب است.

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه، کره بادام زمینی را روی نان بمالید و به اندازه کافی حلقه های موز روی آن قرار دهید.

کره بادام زمینی مهسان بدون شکر اضافه شده - 500 گرم
۱۷ درصد

15000

۱۲۵۰۰۰ به مرد

ساندویچ کره بادام زمینی و موز - ناهار مدرسه

11. سیب زمینی شیرین شکم پر

سیب زمینی شیرین سرشار از پروتئین، پروویتامین A، فیبر، ویتامین C و پتاسیم است. برای تبدیل سیب زمینی به یک میان وعده لذیذ برای بچه های مدرسه ای می توانید آن را بپزید و موادی مانند سبزیجات پخته شده، مرغ، لوبیا یا آووکادو را به آن اضافه کنید تا به یک میان وعده خوشمزه و رضایت بخش تبدیل شود.

12. دسر مخلوط غلات

اگر به دنبال یک ناهار مدرسه خوشمزه و سالم هستید پیشنهاد ما به شما گرانولا است. گرانولا یک میان وعده مغذی است که از غلاتی مانند جو، جوانه گندم، آجیل (مانند بادام یا گردو)، میوه‌های خشک (مانند کشمش یا خرما) و شیرین‌کننده‌هایی مانند عسل یا شکر تهیه می‌شود و می‌توان روی آن را با شیر یا ماست اضافه کرد. . یا میوه تازه می خواست.

این ماده غذایی که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، سرشار از انواع ویتامین ها، فیبرها، پروتئین ها و ترکیبات معدنی مختلف مانند سدیم، پتاسیم، منگنز و کلسیم است.

عسل جودوسر گرانولا و نوتلا و فندق بدون گلوتن و چیپس شکلات - 380 گرم

عسل شیگوار - 1.8 کیلوگرم

بلغور جو دوسر - غذای خوشمزه برای دانش آموزان مدرسه

13. نامه

یکی دیگر از مواردی که می توانید برای ناهار مدرسه فرزندتان در نظر بگیرید بلغور جو دوسر است که یک میان وعده پروتئینی خوشمزه است که به راحتی تهیه می شود.
برای تهیه بلغور جو دوسر کافی است از شب قبل ۲ لیوان شیر را با ۲ لیوان جو دوسر مخلوط کنید. برای طعم دادن می توانید مقداری کره بادام زمینی، دانه چیا یا میوه نیز اضافه کنید. سپس این مخلوط را در یک شیشه درب دار بریزید و بگذارید یک شب در یخچال بماند تا بلغور جو دوسر شما آماده شود.

بلغور جو دو سر زنجبیل Fedox - 500 گرم، بسته 10 عددی

14. میوه خشک

توصیه می کنیم به جای خرید انواع تنقلات بی مصرف مانند چیپس و پفک، انواع میوه ها را به صورت چیپس درآورید و به عنوان ناهار و میان وعده مدرسه در اختیار کودک خود قرار دهید. مطمئن باشید که فرزندتان عاشق این چیپس های طبیعی و خوشمزه خواهد بود.

15. آب میوه های طبیعی

توصیه می کنیم به جای خرید آب میوه های صنعتی پر از شکر مصنوعی، برای تغذیه مدرسه کودک خود آب میوه های طبیعی و بدون قند تهیه کنید.

در کنار آب میوه، شیر نیز می تواند یک گزینه عالی برای میان وعده های مدرسه باشد. اگر کودک شما طعم شیر ساده را دوست ندارد، می توانید با اضافه کردن یک قاشق چای خوری عسل، آن را طعم دار کنید.

آب پرتقال طبیعی سان استار حجم 1 لیتر
% 5

۸۵۰۰۰

۸۰۷۵۰ به مرد

شیر کم چرب پگاه - 946 میلی لیتر

راه حل

نوجوانان و کودکان برای تامین سوخت بدن در حال رشد خود به تغذیه مناسب نیاز دارند. از طرفی خیلی از بچه های امروزی اهل تند خوری هستند و هیچ غذایی را به راحتی نمی خورند. بنابراین، غذاهای مدرسه باید خوشمزه و جذاب و همچنین سالم باشند.
اگر ایده های غذایی ارزشمند و سالمی ندارید، توصیه می کنیم یکی از گزینه هایی که در این مقاله معرفی کردیم را امتحان کنید. غذاهای توصیه شده مانند ساندویچ، سالاد میوه، انواع کلوچه و تنقلات مانند بلغور جو دوسر و گرانولا علاوه بر خوشمزه بودن، حاوی مواد مغذی لازم برای رشد و نمو هستند و می توانند گزینه خوبی برای تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن کودکان باشند. در طول زندگی. روز .

منبع: Healthline.com

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا