مقبره 6800 ساله «شهردار» کشف شد

مقبره 6800 ساله شهردار کشف شد

بقایای یک گور انفرادی 6800 ساله در دوران نوسنگی در آلمان کشف شد.

به گزارش ایسنا، باستان شناسان در حال تحقیق در جنوب آلمان از کشف بقایای انسانی مدفون شده در 6800 سال پیش و همچنین مقدار قابل توجهی غذا و اشیاء از جمله یک عاج گراز وحشی خبر دادند.

“Livescience” در مورد این یافته جدید نوشت. قبر این فرد مربوط به دوره «نوسنگی میانی» در شهر «ایشندورف» در «بایرن» کشف شد.

در قبر این شخص علاوه بر غذا و نوشیدنی برای زندگی پس از مرگ، رنگ آمیزی برای رنگ آمیزی جسد، یک تبر سنگی و یک عاج گراز وحشی که از وسط نصف شده است، دفن شده است.

با توجه به کیفیت اقلام دفن شده با این شخص می توان نتیجه گرفت که متوفی از طبقه بالای جامعه، احتمالاً ریش سفید یا رهبر قبیله بوده است و به همین دلیل باستان شناسان این نام را به وی داده اند. نام مستعار “شهردار”.

هنوز سن فرد در زمان فوت، علت فوت و حتی مرد یا زن بودن متوفی مشخص نشده است.

به گفته باستان شناسان، یافتن بقایای انسانی در قبر از این دوره از تاریخ و در چنین موقعیت جغرافیایی بسیار نادر است. زیرا تعداد بسیار کمی از اسکلت های دوران نوسنگی تا به امروز باقی مانده است. علاوه بر این، یافته‌ها نشان می‌دهد که متوفی موقعیت خاصی داشته و به‌عنوان یک فرد مسن، احتمالاً این موقعیت و ثروت را شخصاً به دست آورده است تا اینکه آن را به ارث برده باشد.

به گفته باستان شناس «فلورین ایبل»، دو تکه عاج گراز احتمالاً دو قسمت از ظرفی بوده که حاوی چاقوی سنگ چخماق و ابزار خاصی برای آتش زدن است. آنها در واقع نمادهای موقعیت اجتماعی بودند. زیرا شکار گراز وحشی در آن زمان شغل خطرناکی محسوب می شد.

این فرد با چند کانتینر در کنار سرش به خاک سپرده شده است اما هنوز مشخص نیست که چه موادی در این ظروف جاسازی شده است.

علاوه بر این، یک ظرف مخصوص نوشیدنی در جلوی اسکلت قرار داده شد. چند چاقوی سنگی نیز در قبر پیدا شد.

باستان شناسان هنوز در حال بررسی این اسکلت هستند.