برای گردش یک روزه تهران کجا برویم؟ + تنگواشی کجاست؟ + آدرس و مناطق سفر

برای گردش یک روزه تهران کجا برویم؟ تنگواشی کجاست؟
انتخابتو، تنگواشی یکی از بهترین مقاصد پیک نیک آخر هفته برای ساکنان تهران و مناطق اطراف است. در سفر یک روزه به دره واشی می توانید از طبیعت زیبای دره ها، منظره دشت زیبای ساواشی و آبشارها لذت ببرید.

برای تجربه رودخانه نوردی در فصول گرم سال باید به تنگه واشی رفت. در ابتدا باید در آب های خنک قدم بزنید، اما می توانید از صخره های اطراف و کتیبه های باستانی قاجار نیز دیدن کنید. لذت بالا رفتن از این رودخانه با رسیدن به دشت ساواس دو چندان می شود.

اگر می خواهید مسیر را بیشتر ادامه دهید می توانید در جاده تنگه سا که تنگه دوم است ادامه دهید. در پایان، آبشاری باشکوه در انتظار شماست.

برجستگی تنگه واشی

گردنه واشی فیروزکوه

جاده دسترسی به گردنه واشی: از تهران باید از جاده فیروزکوه استفاده کنیم. پس از سه ساعت سفر و ورود به جاده تنگه واشی به مقصد روستای سلیزجند می رسیم.

تنگه واشی کجاست؟

تنگه واشی در حدود 20 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد.

فاصله تهران تا تنگه واشی چقدر است؟

فاصله تنگه واشی تا تهران تقریباً 157 کیلومتر است و طی کردن این مسیر با ماشین تقریباً دو ساعت و 15 دقیقه زمان می برد.

سفر یک روزه به اطراف تهران;  تنگواشی کجاست؟  |  بهترین زمان برای سفر به تنگواشی چه زمانی است؟  تجهیزات لازم برای شستشوی دروازه

بهترین زمان سفر به پاس واشی کدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به تنگه واشی در گرم ترین زمان سال یعنی فصل تابستان است. برای این منظور بهتر است این سفر را از اواخر خرداد تا اواسط شهریور برنامه ریزی کنید.

در سفر تنگه واشی چه وسایلی را همراه داشته باشیم؟

کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه آفتابی مناسب، لباس اضافی، بادگیر، کفش پیاده روی، دمپایی یا صندل برای عبور از آب، جعبه کمک های اولیه، چوب کوهنوردی و جی پی اس از مواردی هستند که در سفر تنگه واشی باید همراه داشته باشید.

به گزارش سلامنو