برگ انجیر گیاهی بادوام و زیباست

برگ انجیری گیاهی جان سخت و زیبا

این گیاه رشد خوب و قوی دارد بنابراین بهتر است آن را در مکانی قرار دهید که فضای کافی برای رشد داشته باشد. علاوه بر این، از آنجایی که این گیاه در برابر باد مقاوم است، می توانید آن را در بالکن یا ایوان قرار دهید. اگر گیاه خود را در گوشه ای از دیوار قرار می دهید، بهتر است هر از چند گاهی آن را بچرخانید تا نور به تمام قسمت های آن برسد.

دیگران

به گزارش جام جم، برگ انجیر به محیطی روشن با نور غیر مستقیم نیاز دارد. بنابراین زندگی روی طاقچه برای این گیاه لذت بخش خواهد بود. اما در مراقبت از فیلودندرون برگ انجیر باید مراقب باشید که نور مستقیم به برگ های آن نرسد زیرا نور مستقیم ممکن است باعث سوختن برگ های آن شود. برگ انجیر فیلودندرون یکی از گیاهانی است که به سمت نور رشد می کند، بنابراین بهتر است هر دو یا سه روز یکبار آن را بچرخانید تا به طور ناهموار و خارج از پایه رشد نکند و خم نشود.

سیستم های آبیاری

میزان آبیاری برگ انجیر کاملاً به فصل و شرایط محیطی بستگی دارد. برای آبیاری برگ انجیر این کار را نزدیک پایه گیاه انجام دهید و آب بریزید تا آب اضافی از ته گلدان خارج شود. هنگام مراقبت از فیلودندرون برگ انجیر، به خاطر داشته باشید که این گیاه تمایلی به خیس نگه داشتن خاک و ریشه خود ندارد و از این موضوع رنج خواهد برد. هنگامی که این گیاه بالغ می شود، ساقه اصلی گیاه گوشتی تر می شود و می تواند مانند ساکولنت آب را در داخل خود ذخیره کند. بنابراین مقاومت آن در برابر خشکسالی بیشتر خواهد بود.

حرارت

فیلودندرون برگ انجیر در محیطی که دمای آن حدود 25 درجه سانتیگراد است خوشحال است و قرار دادن این گیاه در مقابل وسایل سرمایشی یا گرمایشی می تواند به آن آسیب برساند. همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض باد سرد یا گرم محو می شود. بنابراین باید به این دو موضوع توجه کنید.

آلو خشک

برای کنترل شکل و اندازه گیاه خود می توانید با قیچی یا چاقوی مناسب هرس کنید. برای انجام این کار، کل برگ را از ساقه جدا کنید، از جمله دم آن. اگر می خواهید ساقه گیاه نمایان شود، می توانید برگ های پایینی را هم هرس کنید. علاوه بر این، برگ های فیلودندرون برگ انجیر با افزایش سن و به مرور زمان می میرند. بنابراین بهتر است این برگ های مرده را از قسمت پایین محل اتصال برگ به ساقه جمع آوری و هرس کنید تا انرژی گیاه برای برگ های مرده هدر نرود. علاوه بر این، این برگ های مرده می توانند آفات یا بیماری ها را جذب کنند. هنگام هرس فیلودندرون برگ انجیر حتما از دستکش استفاده کنید زیرا شیره این گیاه ممکن است باعث خارش یا حساسیت پوست شما شود.

لقاح

فیلودندرون برگ انجیر را بهتر است در فصل رشد گیاه یعنی از بهار تا اوایل پاییز کود داد. یک بار در ماه با کود استاندارد گیاهان آپارتمانی کود دهی کنید. به یاد داشته باشید که کوددهی بیش از حد منجر به پژمردگی یا حتی مرگ گیاه می شود. زیرا کوددهی زیاد باعث تشکیل نمک در خاک و در نتیجه سوختن ریشه گیاه می شود.

گلدهی

همانطور که گفتیم این گیاه بیشتر به دلیل داشتن برگ های زیبا و جذاب کاشته می شود اما می تواند گل نیز تولید کند. فیلودندرون برگ انجیر وقتی در داخل خانه نگهداری می شود توانایی شکوفایی چندانی ندارد و باید حدود 16 سال صبر کنید تا به بلوغ کامل و توانایی گلدهی برسد. بنابراین، نگهداری فیلودندرون برگ انجیر در خانه و انتظار برای گلدهی تقریباً بی فایده است. هنگامی که فیلودندرون برگ انجیر شکوفا می شود، گل های سفید رنگی تولید می کند که زیر برگ ها پنهان می شوند.