مکمل هایی که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند

مکمل هایی که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند

انتخابتو، خواب کافی و با کیفیت به بدن این فرصت را می دهد که عضلات و بافت ها را بازسازی کند در واقع خواب باکیفیت به اندازه ورزش و تغذیه مناسب اهمیت دارد و موضوعی است که نباید نادیده گرفته شود. مصرف برخی مکمل های پزشکی ممکن است به بهبود کیفیت خواب کمک کند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از آنها می پردازیم:

ملاتونین

ملاتونین این یک مکمل غذایی است که نقش مهمی در تنظیم چرخه خواب و بیداری انسان دارد که به طور کلی به عنوان هورمون خواب طبیعی بدن شناخته می شود. ملاتونین مصرف مکمل ها ممکن است برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند مفید باشد ملاتونین بدن را برای یک خواب آرام آماده می کند و به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

منیزیم

منیزیم نقش مهمی در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن ایفا می کند، از جمله تنظیم خواب، این ماده معدنی به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند و به شما اجازه می دهد تا در شب راحت تر بخوابید.

را تیان آن من

را تیان آن من این یک اسید آمینه فراوان در چای سبز است که اثرات آرام بخشی بر بدن و ذهن انسان دارد، بنابراین یک مکمل عالی برای مصرف قبل از خواب است. اضافی را تیان آن من می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد و به بهبود قابل توجه کیفیت خواب کمک کند.

هیدروکسی تریپتوفان -5 (5-HTP)

5-HTP یک اسید آمینه است تریپتوفان برگرفته از، پیشگام سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است و نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و بهبود کیفیت خواب دارد. مکمل 5-HTP ممکن است سطوح را افزایش دهد سروتونین فعالیت مغز را افزایش می دهد و حس آرامش و رفاه را تقویت می کند و همچنین ممکن است به تنظیم چرخه خواب و بیداری و بهبود کیفیت خواب کمک کند.