نگاهی به زندگی هنری کتایون امیر ابراهیمی

نگاهی به زندگی هنری کتایون امیر ابراهیمی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، حمیدرضا سنگیان پیش از این در فیلم «نابازیگر» و فیلم کوتاه «همه چیز برای فروش است» به عنوان کارگردان و بازیگر با کتایون امیرابراهیمی همکاری کرده بود و این بار با رویکردی کار کرد که به جایگاه او می پرداخت. و نقش زنان سینمای ایران به سراغ ساخت مستندی از زندگی این بازیگر چیره دست سینمای ایران رفتند.

کتایون امیرابراهیمی از سال 1342 تا 1353 در نزدیک به پنجاه فیلم ظاهر شد. وی سابقه همکاری با کارگردانانی چون علی حاتمی، داریوش مهرجویی، ایرج قادری، ساموئل خاچیکیان، فریدون گل، محمدعلی فردین، ناصر ملک مطیعی، امیر شروان، نصرت الله وحدت را دارد.

او چهار سال قبل از انقلاب 1957 از بازیگری بازنشسته شد و در فرانسه زندگی می کند. با انقلاب اسلامی به ایران بازگشت. اما پس از 27 سال سکوت اجباری توانست در 63 سالگی بار دیگر مجوز فعالیت در سینمای ایران را بگیرد.

از دیگر بازیگران این اثر می توان به حمیدرضا سنگیان (پژوهشگر)، جعفر مطلبی پور و سیامک جواد (فیلمبردار)، امید قربانی (صدا)، محمدمهدی سجادی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، مهتاب میر (عکاس)، حامد قریب (مشاور) اشاره کرد. رسانه ها) توجه را به خود جلب کرد.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین