هشدار جدی به مسافران – انتخابتو

هشدار جدی به مسافران انتخابتو

به گزارش انتخابتو، مصطفی فاطمی، دبیر مرکز هماهنگی خدمات سفر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به برخی محدودیت ها و تعطیلی اماکن گردشگری، تاریخی و موزه ها در 23 خرداد، موجی از تقاضا برای سفر به طبیعت به راه افتاد. . تجربه سال های گذشته احتمال خطرات و حوادث خاص را پیش بینی کرده است.

گم شدن در طبیعت، سقوط از ارتفاع، غرق شدن در برکه ها، استخرهای کشاورزی و دریا و آتش سوزی در جنگل ها و باغ ها از جمله محتمل ترین خطرات اداره کل خدمات مسافرتی است تقاضا برای طبیعت گردی به ویژه در سال های اخیر افزایش یافته است، اگرچه تعداد این حوادث افزایش یافته و به واحدهای ذیربط مانند هلال احمر، اورژانس و مراکز مسافرتی در استان ها هشدار داده شده است، اما انتظار می رود مردم هشدارها را جدی بگیرند. به شرایط ناپایدار آب و هوا در این فصل هنگام مسافرت، ماجراجویی یا گذراندن شب در طبیعت توجه کنید.

وی افزود: در حالی که بسیاری تصور می کنند برخی از مناطق از جمله استان های غربی و شمالی در این فصل خنک تر هستند، گزارش های هواشناسی نشان می دهد که در بیشتر مناطق ایران با افزایش دما مواجه هستیم، بنابراین احتمال گرمازدگی و پیش بینی های لازم وجود دارد. باید هنگام سفر ساخته شود.

فاطمی همچنین به مسافران توصیه کرد از سفر بدون تجهیزات و راهنما به مکان هایی که مسیر تردد یا جاده مشخصی ندارند و گمشده محسوب می شوند، خودداری کنند. زیرا گزارش ها نشان می دهد که تعداد افراد مفقود به ویژه در مناطق جنگلی و کوهستانی در حال افزایش است.

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر همچنین نسبت به خطر غرق شدن در استخرها و استخرهای کشاورزی هشدار داد و گفت: مدتی است که غرق شدن در این استخرها به آمار غرق شدگان در دریاها و رودخانه ها اضافه شده است، مسافران این هشدار را مد نظر قرار دهند. واقعا.

وی به مسافران توصیه کرد از شنا در مناطق ساحلی که علامت «شنا ممنوع» وجود ندارد، خودداری کنند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین گفت: با توجه به موج گرما در بسیاری از نقاط کشور و خطر احتمالی سوختن گیاهان و درختان، از مسافران درخواست می شود در طبیعت آتش روشن نکنند و در صورت آتش زدن مراقب باشند. این است که کاملاً خاموش شده است.

توجه به گزارش های هواشناسی به ویژه در مناطق فلاتی و کوهستانی از دیگر تاکیدات مصطفی فاطمی در سفرهای آتی بود.

۲۳۳۲۳۳

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین