واکنش رهبر حجاج ایرانی به اخراج خبرنگاران از عربستان

واکنش رهبر حجاج ایرانی به اخراج خبرنگاران از عربستان

به گزارش انتخابتو، رئیس حج ایران در واکنش به تبعید یک گروه 6 نفره از خبرنگاران گفت: اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می دهد.

تسنیم در یکی از خبرهای خود نوشت: حجت الاسلام عبدالفتاح نواب ابراز امیدواری کرد زائران باقیمانده کشورمان آهسته و آسان وارد سرزمین وحی شوند و با حج مقبول به سلامت به کشور بازگردند.

در ادامه این دیدار، مسئول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به تشریح دستگیری گروه رسانه ای صدا و سیما و تشریفات و پیگیری های صورت گرفته در خصوص استرداد این گروه به کشور پرداخت و گفت: علیرغم پیگیری های صورت گرفته در سطوح مختلف این گروه به فرودگاه منتقل و به کشور بازگردانده شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و حج با اشاره به اینکه تا آنجایی که من اطلاع دارم برای اولین بار است که این اقدام صورت می گیرد، گفت: حجاج می پرسند برای دستگیری این گروه چه کرده اند؟ آیا قرار است آنها را به کشور برگردانیم؟

در ادامه این جلسه، رئیس ستاد مدینه منوره تعداد زائران ورودی به شهر پیامبر اکرم (ص) از آغاز عملیات حج از چهارم اردیبهشت ماه را حدود 32 هزار و 400 نفر اعلام کرد.

به گفته وی، این زائران در 140 غزوه در 233 کاروان وارد شهر نبوی شدند. قبر پیامبر و جنت بقیع را زیارت کردند.

علی اصغری تعداد زائران مدینه منوره را بالغ بر 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون 25 هزار و 500 زائر به روضه شریف مشرف شده اند، بیش از 27 هزار نفر فرصت زیارت دره را داشتند، دو آشپزخانه مرکزی در مدینه پذیرایی شد به 381 هزار نفر. این شهر برای اطعام زائران پخته و توزیع می شود.

ناصر روستا در پایان این دیدار گفت؛ رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و حج مدینه منوره با اشاره به راهکارهای اجرا شده برای کاهش تردد زائران، توجه به فعالیت درمانگاه های شبانه روزی و 16 ساعته در شهر حضرت محمد (ص) برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی را جلب کرد. . تعداد مراجعه کنندگان به این درمانگاه که 16 ساعت در روز فعالیت می کند، وضعیت عمومی آن را روان و آرام اعلام کردند.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین