وزارت بهداشت باید حداکثر تلاش خود را برای حفظ کرامت مادری و زایمان ارزان و آسان انجام دهد.

وزارت بهداشت باید حداکثر تلاش خود را برای حفظ کرامت

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدبهرام عین اللهی به مناسبت 9 فروردین روز ملی جمعیت پیامی منتشر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«جمعیت که عامل مهم پیشرفت جامعه بشری و شاخص پویایی زندگی بشر است، لازمه حفظ استقلال کشور و تأمین امنیت آن است.

امروز یک پدیده است کهنسال جمعیت در جهان به یک بحران فزاینده در توسعه کشورها تبدیل شده است و جوانی جمعیت می تواند به شاخص توسعه یافتگی کشورها تبدیل شود.

اکنون در آستانه سومین سال اجرای قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، بر این باوریم که تلاش برای حفظ و توسعه جوانان جمعیت یک اولویت راهبردی و یک موضوع حیاتی است. . سیاست جمهوری اسلامی ایران در سال های آینده و اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله آموزش رایگان ازدواج، ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی، پوشش بیمه ای 90 درصدی درمان ناباروری و پرداخت (افزایش) هزینه مشاوره گام به گام بچه داشتن همه ارائه دهندگان خدمات و تلاش آنها برای پیشگیری و رفع سقط جنین عمدی تمام تلاش خود را برای احترام به کرامت مادر انجام خواهند داد. خیر و بچه داشتن با خدمات ارزان، آسان و سخاوتمندانه در حوزه سلامت، کام مردم شریف ایران را شیرین کنید.

همچنین معتقدیم در مسیر فرهنگ سازی جمعیت نیازمند کمک مستمر و سیستماتیک گروه های مردمی و نخبگان فعال در حوزه جمعیت هستیم.

ضمن گرامیداشت و تبریک روز ملی جمعیت، زحمات فعالان و همکاران ارجمند حوزه جمعیتی را که با شعار «سهم من از جوانان ایران» در راه جوانان جمعیت کشور گام نهاده اند، گرامی می دارم.

امید است با تلاش همگان در اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانان» آینده روشنی برای ایران عزیزمان در جهت پاسداری از این سرمایه عظیم انسانی و تحقق تمدن نوین اسلامی رقم بخورد.